به گزارش ایرنا یکی از ظرفیت های بالقوه توسعه گردشگری ایران٬ دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی نیز برای رونق صنعت پردرآمد گردشگری برخوردار است.
به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام می شود٬ گردشگری دریایی گفته می شود.
این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی٬ حمل نقل دریایی٬ ورزش ها و تفریحات آبی٬ غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
آبادان و خرمشهر نیز به عنوان شهرهای بندری کشور که همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای خیل عظیم مسافران از نقاط مختلف کشور است، از جاذبه های توسعه گردشگری دریایی برخوردار است.
سواحل اروندرود، کارون و بهمنشیر در این دو شهرستان، ظرفیت بالقوه ای است که می توان با بهره گیری از آن و رونق گردشگری در راستای توسعه پایدار منطقه و اشتغالزایی پایدار اقدام کرد.
با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی آبادان، شورای شهر، شهرداری آبادان، شرکت پالایش نفت آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند، اسکله تاریخی شرکت نفت واقع در در درب اصلی پالایشگاه ابادان به روی مسافران و گردشگران ورودی به شهر گشوده شد.
کشتی های تفریحی و گردشگری نیز در تعطیلات نوروز 96 از پایانه مسافربری دریایی آبادان (بندر آبادان) جنب بازار ساحل اروند به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان ارائه خدمت می کند.
مسافران و گردشگران، حدود یک ساعت از جاذبه های دریا در اروندرود استفاده کرده و با موسیقی زنده پذیرایی می شوند.
***گامی برای رونق اهداف گردشگری آبی در خوزستان
جمعی از مردم خوزستان، گردشگران و مسافران شهرهای آبادان و خرمشهر لحظه تحویل سال را بر روی کشتی در اروند رود جشن گرفتند.
در روزهایی که شعار گردشگری خوزستان در زمینه گردشگری آبی انتخاب شده، مردم خوزستان و میهمانان نوروزی شهرهای آبادان و خرمشهر لحظه تحویل سال را روی کشتی در اروند رود جشن گرفتند.
این کشتی با ظرفیت 80 نفر لحظه تحویل سال را روی اروند بود و با اجرای موسیقی سنتی لحظات شاد و به یادماندنی را برای مسافران خلق کرد.
این برنامه با همکاری ارداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شد.
*** معاون سازمان گردشگری:خوزستان کانون گردشگری آبی ایران می شود
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در سفر به استان خوزستان و بازدید از کانون های گردشگری این استان در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: خوزستان با برخورداری از مزیت های گردشگری آبی، به زودی به کانون گردشگری آبی ایران تبدیل می شود.
مرتضی رحمانی موحد در بازدید از مجتمع های گردشگری آبی در اهواز، افزود:وجود رودخانه در شهرها از مزیت های مهم توسعه گردشگری است که به اشتغال و رفاه شهروندان منجر می شود و اهواز از این مزیت برخوردار است.
رحمانی موحد بیان کرد:تاسیسات گردشگری آبی بنا شده در ساحل کارون، به زودی این شهر را به یکی از کانون های بزرگ گردشگری آبی در ایران تبدیل می کند.
6125 خبرنگار و انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.