به گزارش ایرنا سعید شیرکوند، چهارشنبه شب در آیین افتتاح هتل پنج ستاره الماس 2 در مشهد با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای اصلی انتقال ارزش های فرهنگی جامعه، صنعت گردشگری است، افزود: دولت تدبیر و امید گردشگری را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و بیش از گذشته از آن حمایت کرده است.
وی گفت: صنعت گردشگری می تواند یکی از معیارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بوده و از همه نظر تامین کننده منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی باشد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری با سفر متفاوت است، تصریح کرد: گردشگری در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا یک صنعت بزرگ محسوب می شود که دارای تمامی فرایندهای موجود از جمله عرضه، تقاضا و سودآوری است.
وی شهر مشهد را دارای جایگاهی ارزشمند در خصوص گردشگری و زیرساخت های مختلف آن در کشور دانست و گفت: هتل پنج ستاره به عنوان نماد اصلی گردشگری در هر کشوری محسوب می شود و تا چند سال پیش تنها یک هتل در تهران با این درجه ساخته شده بود.
وی با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی در گذشته کشور را از دیگر صنایع از جمله گردشگری بی نیاز کرده بود، گفت: صنعت گردشگری در سال های اخیر رشد کرده و تنها در شهر مشهد 26 هتل چهار ستاره در حال بهره برداری و 22 هتل نیز در حال ساخت است.
وی در عین حال یکی از مشکلات شهر مشهد در حوزه صنعت گردشگری را عدم ساماندهی مجموعه های اقامتی آن دانست و گفت: نباید هر وزارتخانه ای برای خودش در این شهر هتل چند ستاره داشته باشد زیرا در این صورت رقابت از بین می رود و در عرصه گردشگری کسی نمی تواند با عشق و علاقه تا ابد کار کند.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: اگر قرار است مشهد قطب گردشگری باشد باید شرایط مناسبی برای فعالیت فعالان صنعت گردشگری نیز در آن فراهم شود.
شیرکوند تصریح کرد: هر خانه ای که چه به صورت رایگان و چه از دید سودآوری در اختیار زائران و مسافران قرار می گیرد باید به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده مدیریت شود.
وی گفت: امسال نوروز برای نخستین بار است که ثبت جهانی شده و یقینا می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در خصوص معرفی فرهنگ کشور به دنیا در پی داشته باشد.
هتل الماس پنج ستاره الماس ٢ در مشهد با ٢٥ طبقه و ٢٥٠ اتاق به دلیل بهره گیری از معماری کشورهای مختلف فعال در صنعت الماس، مجموعه ای منحصر به فرد در کشور محسوب می شود.
این هتل که زمینه اشتغال را برای ٦٠٠ نفر فراهم کرده در خیابان امام رضا (ع) مشهد واقع شده است.
خبرنگار توحید آرش نیا 7498/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.