به گزارش ایرنا، رجبعلی خسروآبادی روز شنبه در نشست هم اندیشی دبیران تشکل های مردم نهاد استان تهران در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن همایش های موزه فرش، هدف و اندیشه نهادهای مردمی در حوزه میراث فرهنگی را قابل ستایش دانست.
وی گفت: انجام کارهای داوطلبانه و غیرانتفاعی در کلانشهری مانند تهران که ساکنان آن با دغدغه های زندگی شهری روبرو هستند، بسیار ارزشمند است.
خسروآبادی با اشاره به اینکه نگاه تقابلی به فعالیت تشکل های مردم نهاد به منزله بی توجهی به خواست مردم است اظهار کرد: سمن ها حلقه ارتباطی بین دولت و آحاد جامعه هستند و حذف این حلقه، گسست در زنجیره وفاق و همدلی جامعه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، از حمایت از طرح ها و برنامه های تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و تاکید کرد: باور داریم در امور ملی باید مشارکت ملی وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت مردم در صیانت از میراث فرهنگی، خرید صنایع دستی ایرانی و توسعه پایدار گردشگری، گفت: این مهم می تواند با کمک سازمان های مردم نهاد انجام شود.
خسرو آبادی خاطر نشان کرد: در حال حاضر افزون بر 110 سمن فعال در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در سطح استان تهران وجود دارد.
وی از همه انجمن ها و تشکل های مردم نهاد خواست در برنامه های نوروز96 در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان تهران حضور فعال داشته باشند.
نشست هم اندیشی دبیران تشکل های مردم نهاد استان تهران در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد برگزار و به سوالات نمایندگان سمن های استان تهران پاسخ داده شد.
خبرنگار:امین کمالی فر-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/7247//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.