حسن رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 96، افزود: در تعطیلات نوروزی 23 سوئیت با 262 اتاق و 657 تخت در مهمان پذیرهای استان برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده است.
وی از ساماندهی خانه های شخصی برای اسکان مسافران در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر درحوزه خانه های شخصی و اقامتگاه های بوم گردی قابلیت پذیرش هفت هزار و 520 نفر در استان وجود دارد.
وی بیان کرد: کمپ های استان شامل کمپ های بین راهی، بوستان ها و ... با 97 هزار و 500 نفر ظرفیت و آموزش و پرورش و مدارس 13 هزار و 172 نفر ظرفیت روزانه در استان برای مسافران فراهم شده است.
به گزارش ایرنا رمضانی اظهار کرد: 49 پایگاه انتظامی، 30 پایگاه جمعیت هلال احمر، 60پایگاه امداد اورژانس، 21 راهدارخانه و 24 شرکت بیمه در تعطیلات آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش مراکز اقامتی و پذیرایی استان افزود: 219 هزار و 500 عدد بروشور و کتابچه راهنمای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان برای آشنایی مسافران چاپ و توزیع می شود.
همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ارتباط با برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز در استان افزود: بر اساس قانون توسعه صنعت گردشگری و جهانگردی تنها دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز به برگزاری تورهای گردشگری هستند.
مرتضی عربی گفت: ارایه کنندگان غیرمجاز خدمات گردشگری علاوه بر معرفی به دستگاه های انتظامی و قضایی مشمول مجازات های مالی خواهند شد.
وی در ادامه از طراحی و چاپ تمبر اختصاصی باغ و عمارت اکبریه بیرجند خبر داد و گفت: تمبر یک اثر هنری است که می تواند به عنوان یک سفیر فرهنگی برای استان عمل کند.
باغ و عمارت اکبریه بیرجند در سی و پنجمین نشست یونسکو در سال 2011 میلادی به ثبت جهانی رسید و اکنون بخشی از فرهنگ و هویت استان را در خود جای داده است.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.