به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست تسهیل سفرهای نوروزی در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: امکان ایجاد زیرساخت های گردشگری تنها با اعتبارات استانی امکان پذیر نیست و نیازمند سهم بیشتر اعتبارات ملی است.
وی اظهار کرد: به رغم حضور سرمایه گذار در لرستان برای اجرای طرح های گردشگری اما این استان نیازمند توجه بیشتر و اختصاص اعتبارات بیشتری در حوزه گردشگری است.

** پل های تاریخی لرستان سرمایه عظیم گردشگری این استان
استاندار لرستان گفت: این استان دارای بیش از 100 پل تاریخی است که حدود 80 درصد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی افزود: پل های تاریخی لرستان به عنوان سرمایه های عظیم گردشگری استان نیازمند مرمت هستند و درصورت بی توجهی دچار تخریب و آسیب می شوند.
بازوند به راه اندازی پایگاه پل های تاریخی در لرستان اشاره و بیان کرد: ساماندهی و مرمت پل های تاریخی لرستان نیازمند اعتبار ویژه است چراکه سهم بزرگی در اشتغال و توسعه صنعت گردشگری دارند.

** لزوم تسریع در واگذاری بناهای تاریخی لرستان
استاندار لرستان گفت: روند واگذاری بناهای تاریخی لرستان از طریق صندوق احیا کند است و باید این روند تسریع یابد.
وی افزود : لرستان دارای کاروانسراها و بناهای تاریخی فراوان با متقاضی احیا و مرمت است که انتظار می رود روند واگذاری این طرح ها برای رونق اشتغالزایی و ساماندهی بناهای تاریخی استان با سرعت بیشتری انجام شود.
بازوند بیان کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی سرمایه گذاران در این استان رشد خوبی نداشته است.
وی به حضور کمرنگ هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری در لرستان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود حضور این شرکت ها در لرستان با توجه به ظرفیت های موجود گردشگری افزایش یابد.

** بیش از 50 هزار خودرو در محورهای جاده ای لرستان تردد دارد
وی گفت: با توجه به آسیب شناسی حوزه گردشگری لرستان و قرار گرفتن در مسیر شمال- جنوب و مرز بازرگان –بندر امام خمینی این استان باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.
استاندار لرستان افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 50 هزار خودرو در محورهای جاده ای استان لرستان تردد دارد.
وی تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری را نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم دانست و اظهار کرد: طرح های قابل توجهی در سطح لرستان با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری در استان در حال اجرا است.
وی با اشاره به طرح پارک سافاری به عنوان نخستین طرح سافاری در سطح کشور گفت: برای اجرای این طرح لرستان از بین سه استان تهران، گلستان و لرستان انتخاب شده است.
بازوند افزود: این طرح با مساحت 220 هزار هکتار نیازمند مصوبه دولت و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با سرمایه گذاری یک هزارو 300 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

** آرزوی دیرینه مردم لرستان آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک است
استاندار لرستان درخصوص آزادسازی حریم قلعه فلک افلاک خرم آباد گفت: در حال حاضر اقدامت خوبی برای ساماندهی حریم این قلعه تاریخی انجام شده است و سپاه نیز در این راستا آمادگی واگذاری را دارد.
وی اظهار امیدواری کرد با دستور صادر شده رییس جمهوری مشکل 38 ساله حریم قلعه فلک الافلاک برطرف شود.
بازوند در خصوص جابجایی پادگان 07 گفت: چند بنای تاریخی در این مکان وجود دارد که امید است با رفع اختلاف موجود برای جابجایی این پادگان به عنوان نخستین پادگان درون شهری که به خارج از شهر منتقل می شود شرایط حراست از آثار تاریخی این مکان نیز فراهم شود.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.