دلاور بزرگ نیا پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون 430 خانه مسافر مازندران مجوز و پروانه فعالیت لازم را اخذ کردند و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی فعالیت می کنند .
وی ظرفیت خانه های مسافر دارای مجوز مازندران را حدود 2 هزار نفر اعلام کرد ، ادامه داد : مصوبه سال گذشته هیات وزیران مبنی بر اینکه متولیان خانه های مسافر باید پروانه فعالیت از میراث فرهنگی دریافت کنند از آبان ماه سال گذشته در مازندران نیز اجرایی شد.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت : کمیسیون گردشگری از یکسال قبل فعالیت خود را در 22 شهرستان مازندران با محوریت ساماندهی خانه مسافر اغاز کرد که امور مربوط به اخذ پروانه این خانه ها از طریق این کمیسیون پیگیری می شود .
وی افزود : صاحبان خانه های مسافردارای مجوز مازندران با ارائه مدارک لازم پروانه فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اخذ کردند .
بزرگ نیا ادامه داد : به دفعات از خانه های مسافر موجود در مازندران خواسته شد تا برای گرفتن مجوز های لازم اقدام بکنند .
تعداد خانه های مسافر در این استان بیش از هفت هزار واحد با ظرفیت پذیرش 60 هزار نفری پیش بینی شده است .
خانه های مسافر خانه های اجاره ای که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی فعالیت می کنند با فراهم آوردن امکانات و رعایت استانداردهایی به مسافران اجاره داده می شود.
خانه های مسافر از قیمت پایین تری نسبت به خانه های اجاره ای برخوردارند ، در بیشتر آنها امکانات و ظروف پخت و پز و پذیرایی وجود دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت که با افزایش حدود هفت درصدی ظرفیت فضاهای اقامتی مازندران در نوروز 96 بیش از 800 هزار نفر شب اقامت در استان وجود دارد .
نوروز سال 95 ظرفیت فضاهای اقامتی مازندران بیش از 750 هزار نفر شب اقامت بود .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.