ولی تیموری روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار نوروزگاه مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در همین مدت، هفت میلیون نفر شب - اقامت هم در سطح کشور گزارش شده است.
وی ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت آب و هوایی، شرایط پراکندگی مسافران نوروزی متفاوت است و از سوی دیگر در روزهای اول نوروز مردم دوست دارند در خانه خود بمانند.
رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر گفت: با توجه به بارندگیهای رخ داده و گذر از آب و هوای زمستانی پیش بینی می شود که اوج سفرهای نوروزی در کشور طی روزهای آینده رقم بخورد.
تیموری با بیان این که گردشگری ابزاری برای رونق تولید است افزود: گردشگری حوزه کسب و کارهای کوچک است که می توان در آن با هزینه و سرمایه ای کم اشتغال ایجاد کرد و از این منظر می تواند ابزاری برای رونق تولید ملی باشد.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری تقاضا برای تولید را تحریک می کند چرا که هر یک گردشگر به شکل مستقیم و غیر مستقیم 11 شغل ایجاد می کند.
آئین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز 1395 در ایران به اجرا در آمد. براساس تفاهمهای اولیه قرار شد که مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فقط فراهم ‌کننده بستر در اجرای رویدادِ آن باشد.
در طی برگزاری نوروزگاهها سعی می شود تا به میراث ناملموس حوزه نوروز رسیدگی شود، موارد مغفول مانده و کمتر رسیدگی شده احیا گردد و آداب و رسومِ بین مردم بازشناسانده شود.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.