عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از ارائه طرحی به مجلس خبر داد که براساس آن قرار است به منظور انجام تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، شهرک های صنعتی مشترک در نواحی مرزی کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، شهاب نادری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تصویب و ابلاغ رسمی شدن دو مرز شیخ صله ثلاث باباجانی و شوشمی پاوه در هیات دولت طی هفته گذشته، اظهار کرد: رسمی شدن این دو مرز علاوه بر دور زدن تحریم ها، فرصتی را برای منطقه اورامانات فراهم کرده تا وضعیت اقتصادی مردم این منطقه بالاتر برود.

وی اضافه کرد: همچنین از این پس مردم دو استان حلبچه و سلیمانیه عراق می توانند تا روانسر بصورت آزاد تردد کنند و این امکان متقابلا برای مردم این منطقه هم فراهم شده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه انتظار داریم دولت هرچه زودتر نیروها و امکانات خود را در این دو مرز مستقر کند، تاکید کرد:  هبچ بهانه ای از سوی مسئولین برای تاخیر در شروع فعالیت های مرز شیخ صله و شوشمی وجود ندارد.

وی باتاکید براینکه گردشگری و مرز می تواند اقتصاد اورامانات را نجات دهد، عنوان کرد: فعالیت این دو مرز امنیت و اشتغال پایدار را برای مردم اورامانات به همراه دارد.

نادری همچنین از در دستور کار قرار گرفتن طرحی در مجلس خبر داد که براساس آن در نوارهای مرزی کشور با همکاری کشورهای همسایه شهرک های صنعتی مشترک ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: این طرح به منظور انجام تبادلات تجاری نزدیک با کشورهای همسایه انجام می گیرد و با توجه به حمایت وزارت امور خارجه از این طرح و سودی که برای کشور دارد، مجلس آن را تصویب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش سد داریان را یکی از ظرفیت های منطقه اورامانات دانست و گفت: داریان بزرگترین سد خاکی کشور است که باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مهار آبهای مرزی، احداث آن در اورامانات در دستور کار قرار گرفت.

نادری بر لزوم استفاده از این ظرفیت برای اشتغالزایی و توسعه گردشگری منطقه تاکید کرد و افزود: توسعه پرورش ماهی در قفس، ورزش های آبی، طرح های گردشگری و... از جمله اقداماتی است که در حوزه این سد می تواند انجام گیرد. البته زمانی که این سد احداث شد شرکت آب منطقه ای استان اجازه فعالیت در حوزه سد را نداد که با پیگیری هایی که انجام دادیم موافقت آنها را گرفتیم.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شده تا بخش هایی از زمین های اطراف سد را به جوانان واگذار کنیم تا برای آنها ایجاد اشتغال شود.

 
وی همچنین از ادامه پیگیری ها برای اجرای طرح سردسیری خبرداد و گفت: پیگیر اجرایی شدن این طرح هستم، چرا که دشت های منطقه روانسر، ماهیدشت و... به این آب نیاز دارند.

  نادری در ادامه به به موضوع زلزله و مهلت دوساله ای که دولت در ابتدای زلزله برای وام های مردم مناطق زلزله زده داده بود اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه به پایان این مهلت دوساله نزدیک می شویم، به دنبال بخشودگی تمامی 1400 میلیارد تومان وام امهال شده مناطق زلزله زده هستیم و امیدواریم که بخشودگی آن را بگیریم.

عضو مجمع نمایندگان استان همچنین به انتقادهایی که به وی درخصوص جابجایی مدیران می شود نیز پرداخت و گفت: مدیران را تغییر نمی دهم، اما به عملکرد آنها نظارت دارم و آن را ارزیابی می کنم. همچنین معتقدم که مدیران باید کم و کاستی ها حوزه خود را به نمایندگان اطلاع دهند و درخواست رفع آنها را داشته باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.