نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی کارنامه روشن و قابل دفاعی دارد، گفت: در مورد جهاددانشگاهی اعتقاد داریم که سپردن امور به این نهاد باعث سرعت بخشیدن به پروژه‌ها می‌شود و افزایش بهره‌وری را نیز به‌دنبال دارد.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین،
اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌های اداری به لحاظ جمعیت اداری وضعیتشان قابل‌مقایسه با جهاددانشگاهی نیست؛ جهاددانشگاهی ازجمله نهادهایی است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد اولین ویژگی این نهاد چالاکی آن است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی از ظرفیت منابع انسانی جوان بهره‌مند است که این امر موجب سرعت گرفتن کارها می‌شود و علاوه بر آن جهاددانشگاهی را به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی و پیشرو محسوب می‌کنیم چراکه راندمان کار در این نهاد بالاست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل ویژگی‌های جهاددانشگاهی است که مقام معظم رهبری هم تأکید دارند درهای دستگاه‌های اجرایی به روی جهاددانشگاهی گشوده شود؛ این نهاد در روحیه جهادی و بسیجی ضریب بهره‌وری بالایی دارد و کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی، بهداشت، سلامت و آموزش انجام داده؛ در واقع کارنامه جهاد در بخش‌های مختلف روشن و قابل دفاع است.

وی تصریح کرد: در مورد جهاددانشگاهی اعتقاد داریم که سپردن امور به این نهاد باعث سرعت بخشیدن به پروژه‌ها می‌شود و افزایش بهره‌وری را نیز به‌دنبال دارد.

محمدی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات رهبری به مسئولین استان تأکید خواهم کرد از ظرفیت جهاددانشگاهی در استان به نحو مطلوب استفاده کنند چراکه تأکید مقام معظم رهبری تکلیفی است تا گام‌های بهتر و بلندتری برداشته شود.

استفاده از امکانات در راستای رونق تولید

وی با اشاره به سال رونق تولید تشریح کرد: یکی از راه‌های رونق تولید این است که از امکان سازمانی خود به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم؛ خیلی از دستگاه‌های اجرایی امکاناتی دارند که این امکانات می‌تواند به سمت رونق تولید بسیج شود ولی شرط این است که متولی دستگاه مربوطه عزم و اراده جدی در این خصوص داشته باشند؛ اگر هم‌افزایی و همگرایی برای بسیج امکانات صورت گیرد می‌توانیم از امکانات موجود در راستای رونق تولید و حل‌وفصل مشکلات و پر کردن خلأها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق برخی از افراد یک متر جا برای ورزش کردن ندارند؛ این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی بسیاری هستند که سالن ورزشی خالی دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر هم‌افزایی و همگرایی صورت گیرد می‌توان قدم‌های خوبی برداریم، افزود: پیام رهبری در سال رونق تولید خطاب به مردم و دستگاه‌های اجرایی این است که برای تولید و رونق گرفتن آن دست‌به‌دست هم دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه به لطف الهی و بصیرت مردم در حوزه‌های مختلف در صدر خاورمیانه قرار گرفتیم، بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم ماهواره‌ای، دانش هسته‌ای، فیزیک لیزری، فضای مجازی، بنیه دفاعی، سلول‌های بنیادی، تولید علم و فناوری در صدر قرار داریم.

بضاعت جهاد دانشگاهی برای کمک به عرصه پژوهش و فناوری در دوران تحریم
وی اضافه کرد: در محیط کسب‌وکار، اشتغال و اقتصاد بین 25 کشور خاورمیانه در جایگاه 18 قرار داریم که این امر مطلوب نیست و در سال 1404 باید به جایگاه اول برسیم؛ 12 سال از سند چشم‌انداز سپری شده است و باید در هشت سال باقی‌مانده از رتبه 18 به اول برسیم و این نشان از غفلت دارد که باید تلاش خود را چندین برابر کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاددانشگاهی از بنیه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خوبی برخوردار است و ثانیاً از منابع انسانی با انگیزه و جوان برخوردار است که تمامی این مواردی ازجمله مزیت‌هایی محسوب می‌شود که جهاددانشگاهی می‌تواند به عرصه پژوهش و فناوری در دوران تحریم به کمک کشور آید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.