جانشین معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات سرمایه گذاران حوزه گردشگری تربت حیدریه افزود: این رقم به غیر از  قیمت زمین است و تمامی طرح ها که در حوزه های اقامتی، گردشگری، تعطیلات و تفریحی هستند موافقت اصولی دارند و با اتمام آن ها برای ۱۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
سعید داغستانی گفت: هدف از برپایی این نشست، ایجاد همگرایی بین سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی و بخش دولتی است و در این راستا نهادها و دستگاه های اجرایی را با بخش خصوصی مرتبط می کنیم تا به شکلی مشکلات آن ها بر طرف شود.
او اضافه کرد: در همین راستا کمیته ها و کارگروه‌ های تخصصی بخش های مختلف در استانداری ایجاد شده و ما نیز به زودی کمیته هم اندیشی سرمایه گذاران توانمند را راه اندازی خواهیم کرد که این کمیته پیش درآمدی برای برگزاری کارگروه های تخصصی خواهد بود.
معاون برنامه ‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری تربت حیدریه نیز در این نشست عمده مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: ما در حد توان خود با بانک ها رایزنی می کنیم اما واقعیت این است که بانک‌ ها تابع قوانین خودشان هستند.
محمدرضا یوسفی افزود: البته بخشی از مشکلات جنبه غیرمالی دارد و نیازمند رایزنی و طرح در کارگروه های ویژه است.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلات نیز مربوط به صدور مجوز توسط  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است که متاسفانه یک روند طولانی را باید طی کند که باید بررسی شود آیا این مشکل در سامانه است یا در بخش پرسنل و کارشناسان متخصص تا از زمان انتظار کاسته شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.