حامد قربانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی طرحهای تولیدی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسیهلات در بخشهای اشتغالهای فراگیر و روستایی، مشاغل خانگی و از محل اعتبارات داخلی بانکها به متقاضیان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: بیشترین تسیهلات به میزان 126 میلیارد و 70 میلیون ریال در بخش اشتغال روستایی و کمترین میزان به مبلغ 24 میلیارد و 550 میلیون ریال در بخش اشتغال فراگیر به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: طرح معین اقتصادی به عنوان طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی، محور سرمایه گذاری و رونق اقتصادی قرار دارد که مسیر رونق تولید را نیز هموار می کند.
قربانی افزود: بخش اعظم توان اجرایی و ظرفیتهای سرمایه گذاری شهرستان در مسیر تحقق اهداف معین های اقتصادی بسیج شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا ضمن بررسی و رفع موانع تولید، زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این شهرستان فراهم می شود.
وی مهمترین مشکلات سرمایه گذاران و تولید کنندگان در گناباد را بوروکراسی اداری و مشکلات مالی ذکر کرد و گفت: در کارگروه های تسهیل و رونق تولید، مسئولان ادارات ذیربط و بانکها موظف به حمایت و رفع مشکلات سرمایه گذاران شده اند.
قربانی شناسایی و احصای طرحهای نیمه تمام که قابلیت معرفی در واگذاری به معینهای اقتصادی را دارند و همچنین شناسایی تنگناهای واحدهای تولیدی و بهره گیری از ظرفیت این معین ها برای رفع مشکلات آنها را از دیگر رویکردها برای توسعه و عمران گناباد ذکر کرد.
فرماندار و جمعی از مسئولان گناباد روز دوشنبه از واحدهای تولیدی شرکت صنایع لبنی پگاه، تولید خوراک دام و تولید نوشیدنی های آلوئه ورا در این شهرستان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.
این واحدهای تولیدی در مجموع با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریال راه اندازی شده و برای 70 نفر اشتغال مستقیم و 140 نفر فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد کرده اند.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از این محل برای سه هزار و 284 نفر به طور مستقیم و برای دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است.
مرکز شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.