مسعود مهدیزاده مقدم روز شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: این پروژه ها در حوزه برق، راه و ابنیه، روشنایی، آبرسانی و مخابرات برای صنعتگران تعریف شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
وی تکمیل و توسعه متوازن زیرساختهای عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی و تقویت ابزارهای حمایتی از صنایع کوچک را وظیفه اصلی شرکت شهرکهای صنعتی ذکر و بیان کرد: با تمهید این موارد امنیت حضور سرمایه گذاران برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری صنعتی در راستای تولید ملی و اشتغال مولد مهیا می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه همچنین شمار واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی اسیتان را دو هزار و 569 واحد اعلام و بیان کرد: در مجموع 43 درصد واحدهای صنعتی، 23 درصد سرمایه گذاری صنعتی و 39 درصد اشتغال صنعتی خراسان رضوی در حوزه شهرکها و نواحی صنعتی است.
وی همچنین حمایت تولید را رویکرد اصلی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی به خصوص اقتصاد مقاومتی توصیف و بیان کرد: از این رو واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت در بخشهای زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات در شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری می رسند.
مهدیزاده ادامه داد: سهم شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از کل آب صنعتی استان 14 صدم درصد است اما این شرکت به ازای برخورداری هر یک لیتر بر ثانیه آب، برای 83 نفر اشتغال ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری این شاخص 55 نفر است.
وی همچنین ظرفیت تامین گاز را در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی 500 هزار مترمکعب در ساعت اعلام و بیان کرد: هم اینک 34 شهرک صنعتی از گاز برخوردارند و 22 شهرک مجهز به فیبرنوری هستند. تا پایان امسال شهرکهای دارای گاز به 37 شهرک و شهرکهای دارای فیبرنوری به 28 شهرک تا پایان سال می رسد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: این شرکت به ازای واگذاری هر هکتار زمین به واحد صنعتی، برای 54 نفر شغل ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری این شاخص 42 نفر است. شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به ازای دریافت هر یک مگاوات برق برای 116 نفر شغل ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری در این زمینه 95 نفر است.
وی گفت: خراسان رضوی ظرفیتهای مناسب اقتصادی فراوانی دارد و با هم افزایی و انجام برنامه های مشترک با سایر دستگاهها زمینه‌ های سرمایه‌ گذاری بیشتر فراهم شده و از ظرفیتها به خوبی در راستای تولید واشتغال‌ پایدار استفاده می شود.
خراسان رضوی زمینه تولید و اشتغال را با 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 40 شهرک فعال فراهم کرده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.