مسعود مهدی زاده مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذاران افغانستانی در 25 طرح تولیدی شهرک های صنعتی خراسان رضوی مشارکت داشته و پس از آنها سرمایه گذاران چین و پاکستان در این زمینه نقش داشته اند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 40 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری 120 میلیون دلار و اشتغالزایی برای 2 هزار و 700 نفر در شهرک های صنعتی خراسان رضوی در دست اجراست که از این تعداد تاکنون 36 طرح صنعتی به بهره برداری رسیده و چهار طرح دیگر نیز 80 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
وی گفت: از طرحهایی که توسط سرمایه گذاران خارجی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده، هفت طرح در شهرک صنعتی توس، هفت طرح در شهرک صنعتی کاویان، پنج طرح در شهرک صنعتی مشهد و چهار طرح در شهرک صنعتی خیام است.
مهدی زاده مقدم افزود: در سه ماه نخست سال جاری 20 قرارداد واگذاری حق انتفاع زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان سرمایه گذاری منعقد شده و بیش از 10 هکتار زمین در قالب این قراردادها به آنان واگذار شده است.
وی اظهار کرد: با اجرایی شدن قراردادهای مزبور و بهره برداری از واحدهای تولیدی آنها، 670 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای 400 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال پنج واحد تولیدی جدید با سرمایه گذاری 34 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 59 نفر در شهرک های صنعتی صنایع غذایی، درگز، فریمان و گناباد به بهره برداری رسید.
پنج هزار و 700 واحد تولیدی معادل 44 درصد از کل واحدهای تولیدی این استان در 45 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر می باشد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.