به گزارش ایرنا، کیقباد یاکیده روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از تاسیسات آب شیرین‌کن بوشهر افزود:
هم اکنون برای اجرای طرح آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی سه هکتار زمین در منطقه سرتل بوشهر واگذار شده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح تا چندماه آتی آغاز و در مدت 2 سال به بهره برداری می رسد.
یاکیده در ارتباط با آب شیرین کن 10 هزار مترمکعبی در حال بهره برداری در بوشهر گفت: در صورت توافق با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ظرفیت تولید این واحد تا 2 برابر قابل افزایش است.
یاکیده ادامه داد: آب شیرین‌کن 10 هزار متر مکعبی بوشهر با مشارکت سرمایه‌گذاران در سال 1395 وارد مدار تولید شده و اکنون 8 درصد آب شرب شهر بوشهر را تامین می کند.
وی بیان کرد: هزینه تولید هر متر مکعب آب از طریق تاسیسات آب شیرین‌کن بیش از 70 هزار ریال است که از این میزان تنها چهار هزار ریال از مشترکان دریافت و مابقی از محل یارانه دولت تامین می شود.
یاکیده اظهار داشت: برای افزایش 2 برابری ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن بیش از هشت میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.
یاکیده با اشاره به اینکه ترویج مدیریت مصرف آب رکان یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران است گفت: 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق خطوط لوله انتقال طولانی از استان‌های همجوار تامین می شود که مدیریت مصرف آن امری ضروری است.
وی افزود: تنها راه گذر از مشکل کم‌آبی در استان بوشهر مصرف بهینه است که در این ارتباط استفاده از شیرها و وسائل کاهنده مصرف آب باید در برنامه همه مشترکان قار گیرد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.