مجید خدابخش روز سه شنبه در بازدید از ایستگاه ستاد استقبال از مسافران نوروزی بیله سوار مغان افزود: گردشگری نیز در کنار کشاورزی و استفاده از ظرفیت های روستایی و مرز می تواند زنجیره ای از تولید و اشتغال را در شهرستان بیله سوار فراهم کند.
او اظهار کرد: همکاری ، همفکری و تشریک مساعی دستگاه های مرتبط و ترغیب ومشارکت مردم می تواند این ظرفیت ها را معرفی کرده و مورد بهره برداری قرار دهد.
وی گفت: تردد بیش از 48 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به عنوان یک فرصت برای توسعه گردشگری باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
او افزود: باید از ظرفیت های گردشگری، محلی به خوبی استفاده شود و غذاها و تولیدات محلی اعم از لبنیات و محصولات کشاورزی و صنایع دستی محلی می تواند به عنوان یک برند گردشگری محلی استان اردبیل به گردشگران ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه طبیعت شهرستان بیله سوار سرسبزی و زیبایی خاصی در مناطق روستایی و ارتفاعات کوهها فراهم کرده افزود: دهیاری‌ ها از ظرفیت طرح های نوروزی و اکوتوریسم شهرستان در ایام عید و فصول سر سبز سال برای معرفی توانمندی ‌های گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی بهره‌ برداری لازم را انجام دهند چرا که توجه به بوم ‎گردی می‌تواند زمینه توسعه گردشگری روستایی را فراهم کند.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته برای فعال کردن 300 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته گفت: نگاه تولیدی و توسعه گرای حاکم بر دولت تدبیر و امید در استان اردبیل نیز به خوبی حاکم است و با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های اجرایی، شعار امسال مقام معظم رهبری را نیز در استان عملیاتی خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، استاندار اردبیل در سفر به شهرستان بیله سوار از ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی و گمرک و پایانه مرزی بیله سوار بازدید کرد و در جریان چگونگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی قرار گرفت.
بیله سوار مغان در شمال اردبل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مساار از طریق گمرک مرزی بیله سوار مغان بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.