به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار عصر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: هر چقدر بتوانیم جوانان کرمانشاه را به کشور معرفی کنیم، به همان اندازه امید در کشور زنده خواهد شد.
او کار در زمینه جوانان را فرابخشی توصیف کرد و یادآور شد: اقدامات لازم برای ساماندهی امور جوانان در حال انجام است اما کیفیت آن ها باید اندازه گیری شود.
وی تاکید کرد: باید سند ساماندهی امور جوانان تهیه شود تا راهکارها و معیارهای لازم برای رسیدن به نقطه مناسب مشخص شود.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال جوانان کرمانشاهی خلا احساس می شود، گفت: در صورتی که مشکل اشتغال جوانان برطرف شود، رسیدگی به دیگر مشکل ها دشوار نخواهد بود.
به گفته معاون استاندار کرمانشاه در سال های 95 و 96 به ترتیب 29 هزار و 36 هزار وام ازدواج در کرمانشاه پرداخت شده است که باید عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به جوانان مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته الهی تبار در سال 96 حدود 360 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در سال 96 خودکشی و نزاع های دسته جمعی به ترتیب 16 و 38 درصد نسبت به سال 95 کاهش پیدا کرده اند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از مسئولان اداره ورزش و جوانان خواست که دبیرخانه برگزاری هفته جوان در استان کرمانشاه را در این اداره کل تشکیل دهند.
او تصریح کرد: باید همه متولیان رسیدگی به امور جوانان پاسخگو باشند و برنامه های خود را ارایه دهند.
استان کرمانشاه 2میلیون جمعیت ساکن در 32شهر و 2هزار و 600روستا دارد که از این تعداد حدود 500هزار نفر را جوانان تشکیل می دهند.
۷۴۴۵/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.