به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در نشست ستاد اعتکاف استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از شعائر اسلام نه تنها یک کار موثر فردی بلکه با اثرگذاری در جامعه جزو فعالیت های مهم اجتماعی و فرهنگی نیز قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از فعالیت های اثرگذار در جامعه است که هم تاثیرات زیادی برای خود فرد معتکف دارد و هم آثار و برکات آن در همه جامعه قابل مشاهده است.
آیت الله علما ادامه داد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران حضور باشکوه جوانان در آیین اعتکاف است که نشان دهنده وجود جوانان پاک در این کشور به عنوان مهمترین سرمایه های جامعه است.
امام جمعه کرمانشاه گفت: خوشبختانه طبق گزارش های ارائه شده اشتیاق جوانان برای حضور در این مراسم هر ساله رو به افزایش است و این را باید به فال نیک گرفت.
وی تصریح کرد: آنچه که امروز دشمنان به دنبال آن هستند کم رنگ کردن اعتقادات دینی و بی اهمیت جلوه دادن مسائل اعتقادی در جوانان است که نباید اجازه این کار را به آن بدهیم.
آیت الله علما همچنین خواستار ارتقای سطح برنامه های فرهنگی در مراسم اعتکاف شد و گفت: در این مدت باید به گونه ای برای جوانان برنامه ریزی کرد که چیزی فرا بگیرند و راغب باشند که در سال های آتی نیز جزو معتکفان باشند.
آیین اعتکاف ماه رجب در استان کرمانشاه و همزمان با سراسر کشور از عصر جمعه 10 فروردین (12 رجب) آغاز و به مدت سه شبانه روز تا شامگاه دوشنبه 13 فروردین (15 رجب) ادامه پیدا می کند.
در شهر کرمانشاه مراسم اعتکاف برادران در مسجد النبی (ص) و مسجد جامع و مراسم اعتکاف خواهران نیز در مساجد حاج شهبازخان و چهارمین شهید محراب برگزار می شود.
پیش بینی می شود امسال هفت هزار نفر در استان کرمانشاه معکتف شوند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.