عضو شورای شهر کرج گفت: جوانان و نیروهای پر توان جامعه درحال پیشرفت به سمتی هستند که آموزش‌های نهادهای آموزشی رسمی کشور، پاسخگوی نیازها و خواسته های آنان نیست.

به گزارش ایلنا از کرج، رحیم خستو عضو شورای اسلامی شهر کرج در یکصد و یازدهمین رویداد کارآفرینی همفکر  کرج، عنوان کرد: تصور رایج آن است که پول و منابع اقتصادی از اصلی‌ترین سرمایه های یک جامعه به حساب می آید، در حالیکه اندیشه و فکر سرمایه های اجتماعی است که زیرساخت های جامعه را بنا می سازند.

وی گفت: نگاه ویژه مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهری به جوانان که تلاش دارند بدون وابستگی به ثروت پیشینیان با تکیه بر توانمندی های خود مستقل عمل کنند و علاوه بر ارتقای جایگاه خود در جامعه با کارآفرینی دست دیگر هم سالان و افراد را بگیرند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا باید تمهیدات تخصصی تری عملیاتی شود.

خستو در بخشی دیگر بیان کرد: متاسفانه نهادهای آموزش رسمی کشور، در حال آموزش محفوظاتی هستند که تاثیر چندانی در ارتقای زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ندارند و ارائه مهارت های زندگی به کودکان، نوجوانان و جوانان به درستی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: جوانان و نیروهای پر توان جامعه در حال پیشرفت به سمتی هستند که آموزش های نهادهای آموزشی رسمی کشور، پاسخگوی نیازها و خواسته های آنان نیست و می خواهند فراتر از آن و برای پیشرفت و شکوفایی جامعه عمل کنند.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری تاکید کرد: ضروری است دولت و نهادهای عمومی در این زمینه یاری رسان جوانان صاحب فکر و ایده باشند و با اختصاص بودجه و هزینه در این راستا، توان نیروهای انسانی و اجتماعی را برای رشد هر چه بیشتر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور افزایش دهند.

این مسئول ارشد شهری کرج خاطرنشان کرد: کشور قدرتمند با انسان های بزرگ معنا پیدا می‌کند و انسان بزرگ کسی است که قدرت خلاقیت داشته باشد و این استعداد را نیز در خود تقویت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت: مدیریت شهری این کلانشهر به برگزاری رویدادهای استارت آپ و کارآفرینی اهمیت ویژه ای می دهد و به دنبال آن است تا با استفاده از توان جوانان البرزی، توسعه ای پایدار را در این کلانشهر رقم بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.