غلامرضا فتح آبادی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی خمین افزود: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌هایی که در دهه اخیر در رابطه با سرمایه اجتماعی و توسعه اجتماعی انجام شده لزوم افدامات هدفمند در حوزه ارتقای شاخصه‌های توسعه اجتماعی استان مشخص شده است.
وی تصریح کرد: ارتقای شاخصه‌های توسعه اجتماعی در گرو برنامه‌ریزی‌های علمی و راهبردی است، اما در دهه‌های قبل به این حوزه به صورت کارشناسی پرداخته نشده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه اجتماعی است که پرداختن به آن معیارهایی همچون همبستگی، همکاری، تعاون را در مناسبات جامعه رشد می دهد.
فتح آبادی ادامه داد: آمارها نشان می دهد در حوزه اعتماد اجتماعی به‌ عنوان یکی از شاخصه‌های سرمایه اجتماعی با مشکلاتی در استان وجود دارد به طوری که با وجود سطح خوب اعتماد در میان اعضای خانواده، وقتی این اعتماد به مناسبات جمعی و در سطح جامعه بررسی می‌شود ارقام در حد انتظار نیست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: سند فرهنگی استان دارای رویکرد علمی نوین و ابتکاری به موضوعات فرهنگی اجتماعی دارد و بسیاری از برنامه های آن در قالب هفته های فرهنگی درحال اجرا است که می طلبد با ظرفیت های فرهنگی شهرستان در خصوص تقویت سرمایه اجتماعی نیز به صورت جدی کار شود.
وی اظهارکرد: براساس نظر سنجی انجام شده، 98 درصد مردم درخواست تداوم برنامه های فرهنگی را دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی ادامه داد:هفته فرهنگی در مرحله اول در خمین اثربخش برگزار شد و این شهرستان در هفته فرهنگی به عنوان برتر در استان شناخته شد.
وی ادامه داد: آغاز هفته فرهنگی در خمین با دهه فرخنده فجر است و می طلبد برنامه های ابتکاری و تاثیر گذارمتناسب با سلایق مردم تدارک شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: ویژه برنامه های دهه فرخنده فجر در استان مرکزی هر سال در زادگاه معمار کبیر انقلاب و بیت تاریخی امام در خمین آغاز می شود.
سید مهدی ساداتی افزود: هفته فرهنگی امسال خمین نیز همزمان با ورود تاریخی حضرت امام به میهن اسلامی در 12 بهمن و طلوع برنامه های دهه فجر با حضور استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و همه مدیران کل و در بیت تاریخی امام آغاز می شود.
وی بیان کرد: به دلیل همزمانی ایام الله فجر با ایام فاطمیه ،برنامه های هفته فرهنگی باید با محوریت معرفی زوایای شخصیت معنوی حضرت زهرا (س) و معمار کبیر انقلاب تنظیم شود.
فرماندار خمین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی ورزشی، کنگره یک هزار شهید و سرداران، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم، بازی های بومی و محلی و معرفی جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی را از مهمترین برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده خمین در هفته فرهنگی بیان کرد.
ساداتی گفت: مردم زادگاه معمار کبیر انقلاب با حضور در برنامه های دهه فجر و هفته فرهنگی دین خود را به امام راحل و شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی ادا می کنند.
وی، با برشمردن ویژگی های زادگاه امام راحل افزود: این شهرستان پیشتاز حرکت های انقلابی بود و ب وجود برخی تحرمات دشمنان در روزهای اخیر هیچ گونه ناآرامی و تجمعی غیر قانونی در این شهرستان به وجود نیامد.
وی گفت: راهپیمایی انسجام ملی فردا( چهارشنبه )به منظور دفاع از ارزش های انقلاب، حمایت از ولایت فقیه از 15میدان خرداد تا میدان انقلاب در خمین رگزار می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.