به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز دوشنبه در جلسه کمیته تخصصی کارشناسی هیأت اندیشه روز استان افزود: به طور طبیعی در نتیجه فقدان نگاه کارشناسی در حل مسائل، سلیقه مدیران جای آن پر می کند و این امر خود آسیب های دیگری را در پی دارد.
وی با بیان اینکه عدم توجه خود کارشناسان به ورود جدی در عرصه حل مسائل هم از دیگر دلایل ضعف نگاه کارشناسی در جامعه است، ادامه داد: هیأت اندیشه ورز استان و کمیته های زیر مجموعه آن، با هدف پر کردن خلأ نگاه کارشناسی در استان راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا در این جلسه طرح راه اندازی 'مرکز شناسایی، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان زنجان' ارائه و پیرامون آن بحث و بررسی انجام شد..
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این خصوص گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، ایجاد زمینه مشارکت و همکاری هم افزایی دستگاههای متولی امور اجتماعی در استان است تا با کمک سازمان های مردم نهاد برای داشتن سالم تر بیش از پیش تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاههای اجرایی نتوانسته اند به تنهایی از پس حل مشکلات و آسیب های اجتماعی برآیند بنابراین راه اندازی 'مرکز شناسایی، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان' زمینه تقویت مشارکت مردم از طریق سمن ها را برای حل مسائل اجتماعی فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، این استان از مجموع 111 برنامه کشوری در کاهش آسیب های اجتماعی 85 برنامه با اعتبار تخصیصی 20 میلیاردریال را در سال جاری در دست اجرا دارد.
بنا به گفته این مسئول، طبق رتبه بندی انجام گرفته، زنجان سی امین استان در میزان شیوع آسیب های اجتماعی کشور بشمار می رود.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.