به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا عصر جمعه در مراسم جشن بزرگ انقلاب در گنبدکاووس، گفت: مسئولان بایستی عینک بدبینی و تهدید بودن تنوع اقوام، مذاهب و ادیان و سلایق سیاسی را از روی چشم بردارند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه وحدت و حضور همه اقشار جامعه به پیروزی رسید، افزود: هنر امام راحل (ره) که تکیه کلامش 'همه باهم' بود، با شناسایی نیروهای مردمی از همه اقوام، مذاهب و ادیان، در آنان انگیزه، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد کرد تا انقلاب به پیروزی رسید.
حجت الاسلام منتجب نیا، ایمان و اعتقاد دینی مردم، رهبری بی بدیل حضرت امام (ره) و وحدت و انسجام ملی را سه عامل اصلی پیروزی انقلاب و استمرار آن دانست و اضافه کرد: اگر انقلاب مختص یک قوم، نژاد و سلیقه بود، قطعا به پیروزی نمی رسید.
وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی بامدیریت قوی خود و با الهام از روش و منش نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) توانستند، همه اقشار مردم اعم از اقوام، مذاهب، ادیان و سلایق سیاسی را همچون نخ تسبیح به هم وصل و بین آنان وحدت و اتحاد ملی ایجاد نمایند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: اگرچه شناسایی فرصت ها و استفاده درست از آنها از ویژگی های یک مدیر و رهبر لایق است اما علاوه بر این، شناسایی تهدیدها و تبدیل آنان به فرصت از ویژگی های یک مدیر و رهبر لایقتر است که امام راحل نمونه کامل یک مدیر و رهبر لایقتر بودند.
حجت الاسلام منتجب نیا افزود: این ویژگی بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد تا عشق به ایشان در عمق جان همه اقوام و پیروان مذاهب، ادیان و سلایق سیاسی شکل گرفته و ماندگار شود.
وی، وحدت ملی را از ضروریات انقلاب اسلامی دانست و گفت: کشوری که انقلاب می کند، دشمنان داخلی و خارجی زیادی پیدا می کند که تنها راه حفظ انقلاب و نظام، وحدت ملی و حفظ و تقویت آن است تا کسی نسبت به آن احساس بی تفاوتی نکند.
حجت الاسلام منتجب نیا، منافع ملی را از دیگر ضرورت های حفظ انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: متاسفانه جای این مساله بسیار مهم درکشور ما خالی است و باگذشت 39 سال از انقلاب هنوز نتوانسته ایم منافع ملی را که مورد قبول همه مردم شامل اقوام مختلف و پیروان مذاهب، ادیان و سلایق سیاسی باشد، تدوین و تبیین نماییم.
وی با تاکید برضرورت تبیین منافع ملی به عنوان وجه مشترک همه اقوام، مذاهب، ادیان و سلایق سیاسی در کشور، تصریح کرد: اگر منافع ملی مورد قبول همگان تبیین شود، هیچ کس اجازه نمی یابد تا بر خلاف منافع ملی حرکت نماید.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با مطرح کردن این سوال که آیا تکیه کردن بر قومیت ها، مذاهب و ادیان مغایر با منافع ملی است؟ پاسخ داد: به هیچ وجه تنوع اقوام، مذاهب، ادیان و سلایق سیاسی مغایر با منافع ملی نیست و آن دسته از مسئولانی که این موضوع را مغایر با منافع ملی یا تهدید کننده آن می دانند باید عینک بدبینی را از روی چشم خود بردارند.
حجت الاسلام منتجب نیا گفت: اقوام، مذاهب و ادیان در کشور ما یک فرصت هستند و همه آنان انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار آن را دوست دارند بنابراین نبایستی آنان را تهدید بدانیم و اداره کشور را تنها به یک قوم، نژاد و مذهب بسپاریم.
وی، انتقاد و اعتراض را از حقوق قانونی مردم دانست و افزود: وزارت کشور و برخی نهادهای امنیتی برخلاف نص صریح قانون اساسی که به مردم اجازه برگزاری تجمع و اعتراض را می دهد، این اجازه را نمی دهند.
حجت الاسلام منتجب نیا اضافه کرد: مردم باید صدای اعتراض خود را به مسئولان برسانند تا کشور پیشرفت کند و نیروهای امنیتی نیز به جای برخورد، باید امنیت این تجمعات را تامین کند تا مشکلی ایجاد نشود و برخی افراد سودجو نیز از آن استفاده نکنند.
وی تصریح کرد: مسئولان باید مردم را به عنوان سرمایه های اصلی نظام بشناسند و به آنان اعتماد کنند زیرا عامه مردم کشور از هر قوم، مذهب، دین و گروه سیاسی که باشند، انقلاب اسلامی خود را دوست دارند و به یقین از آن در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی دفاع می کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین درخصوص استان گلستان و ظرفیت اقوام و مذاهب آن گفت: این استان با همه ظرفیت های قومی، مذهبی، گردشگری و کشاورزی هنوز نتوانسته از این ظرفیت ها برای توسعه بهره ببرد که مدیران باید به این ظرفیت ها توجه نمایند.
حجت الاسلام منتجب نیاز افزود: مسئولان سیاسی گلستان نبایستی بین اقوام و مذاهب خط کشی و مرزبندی های واهی ایجاد کنند بلکه همچون روش و منش امام راحل از فرصت تنوع اقوام و مذاهب و با بهره گیری از قانون اساسی که از مترقی ترین قوانین است، برای توسعه استان استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که حجت الاسلام نصرتی امام جمعه موقت گنبدکاووس و جمع زیادی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی شرق گلستان نیز حضور داشتند، دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی این استان نیز درسخنانی، نقش تشکل های مدنی را در ایجاد آرامش و توسعه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مهم دانست و برآن تاکید کرد.
علی اصغری گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی کشور و گلستان حمایت از دولت تدبیر و امید را در راستای دفاع از حقوق مردم منطقی می داند.
به گزارش ایرنا، درپایان این مراسم نیز که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی همراه بود، از تعدادی فعالان و پیشکسوتان اتحادیه انجمن اسلامی استان گلستان و گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و با تنوع اقوام و مذاهب درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.