حجت الاسلام محمدعلی اسلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه با یادآوری روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی، اظهار کرد: اسلام نسبت به 2 مقوله بهداشت و سلامت تاکید بسیار دارد و در آموزه های دینی ما پیشگیری همواره بر درمان ارجحیت داشته است.
وی گفت: جایگزینی سفره های رنگین و گرمابخش در کانون خانواده ها با غذاهای آماده زنگ خطری برای سلامت جامعه است و باید نسبت به آن هوشیار بود.
امام جمعه موقت ساوه افزود: رعایت اصول بهداشتی همیشه مورد تاکید بزرگان دین اسلام بوده و بسیاری از بیماری های امروزی به خاطر رعایت نکردن موازین بهداشتی و روش های صحیح تغذیه است.
حجت الاسلام اسلامی از رشد بی رویه مراکز عرضه غذاهای آماده انتقاد کرد و گفت: فراوانی این اغذیه فروشی ها عاملی در کمرنگ شدن سفره های رنگین سالم خانگی است که در دراز مدت به سلامت و بهداشت عمومی جامعه و شهروندان آسیب می رساند.
خطیب نماز جمعه ساوه، روز بزرگداشت علامه طباطبائی و نیز روز کتاب و کتابخوانی را گرامی داشت و افزود: جوانان و خانواده های ایرانی باید کتاب هایی را که به علم و اخلاق و دیانت آنها می افزاید مطالعه کنند زیرا این مساله یکی از اقدامات بازدارنده در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.
وی بر لزوم گنجانده شدن کتاب در سبد مصرفی خانوارها تاکید کرد و گفت: نباید اینگونه باشد که کتاب را فقط برای تزئینات درون خانه خریداری کنیم بلکه باید آن را مطالعه کرد.
حجت الاسلام اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم توجه به مساله کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای دارند و فرموده اند که خسارت بزرگ برای یک ملت این است که با کتاب سر و کار نداشته باشد و در کتابخوانی دچار تنبلی شوند.
امام جمعه موقت ساوه در ادامه، 19 آبان مصادف با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» را یادآوری کرد و با تکریم این مناسبت، اظهار کرد: اینکه علم باید در خدمت صلح و رفاه بشر باشد از آموزه های اسلام است اما امروز برخی جهانخواران و دشمنان اسلام، علم را در راستای بدست آوردن سرمایه های کذایی و به خاک و خون کشیدن انسانها قرار داده اند.
خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به شهادت هشت تن از مرزبانان کشورمان در درگیری با منافقین و اشرار در استان آذربایجان غربی در جمعه هفته گذشته اشاره کرد و افزود: امنیت از نعمت های بزرگی است که خداوند متعال در این منطقه پرتلاطم به کشور ما ارزانی داشته است.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: وقف از سنت های حسنه و صدقه جاریه است که در آخرت به کمک انسان می آید.
امام جمعه موقت ساوه از مردم این شهرستان پس از 2 ماه عزاداری برای سالار شهیدان و خدمتگذاری به زائران کربلای حسینی و در ایام اربعین، قدردانی کرد.
وی پیاده روی اربعین را یکی از نعمت های خداوند دانست که به ملت ما ارزانی شده است.
/3075خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.