به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه شامگاه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی افزود: برگزاری اینگونه جلسه ها برای این است که در مورد بزرگترین سرمایه های اجتماعی جامعه تصمیم گیری کنیم پس مدیران باید در نظر داشته باشند که از هیچ تلاشی در این زمینه چشم پوشی نکنند.
وی ادامه داد: آنچه مطرح می شود این جلسه سال 95 فقط یک بار برگزار شده و امسال هم اولین جلسه است، معلوم می شود که تفکر از اساس اشکال دارد یا هم از سر بی مسئولیتی و مصوبات ماست.
وی گفت: در چنین صورتی مشکلات جوانان همچنان پا برجا خواهد ماند زیرا در جلسه ای که 55 مسئول حکومتی حضور دارند، فقط پنج سمن دیده می شوند به آن معناست که به مشارکت مردم فکری نشده است.
مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: مادامی که در تصمیمات حکومتی مردم را کنار بگذاریم و حکومت بخواهد بار مسئولیت را بدون مشارکت مردم به دست بگیرد نتیجه همین خواهد بود.
به گفته وی کشور ایران را سه هزار سال مردم اداره کرده اند و در تمام آن ایام حکومت ها فقط نقش نظامی گری و اخذ مالیات را بر عهده داشتند و این مردم بودند که پتانسیل های موجود در جامعه را پیدا می کردند.
وی اظهار کرد: هرچه از معیارهای اخلاقی مبتنی بر اسلامیت فاصله گرفتیم در کانون خانواده تاثیر گذاشته ایم پس باید تدبیر کنیم که کجای کار هستیم و با تقسیم کار مناسب براساس داده ها عمل کنیم.

** توجه ویژه دولت تدبیر و امید به امور جوانان
استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دولت ها اقدام های ارزنده ای را در امور جوانان انجام داده اند اما دولت تدبیر و امید در این زمینه برنامه دارد و برای جوانان ارزش ویژه ای قائل است.
وی اظهار کرد: دولت کمک و همراهی سازمان های مردم نهاد را در دستور کار قرار داده است و از هیچ تلاشی برای مشارکت مردم در حل امور مربوط به خود چشم پوشی نخواهد کرد.
مروج الشریعه با بیان اینکه در مساله جوانان به یک همبستگی مناسب و مداوم با نهضت آموزش در بحث های مختلف نیاز داریم افزود: اگر غفلت و مراقبت نکنیم در آینده متحمل هزینه های زیادی خواهیم شد.
وی تصریح کرد: با فرمانداران مکاتبه خواهم کرد که با مشارکت سمن ها، جوانان و بانوان هر 15 روز جلسه بگذارند و به امور آنها رسیدگی کنند، در این جلسه ها به طرح و برنامه برسند، تدوین و تنظیم کنند و به ستاد ساماندهی استان که ماهی یکبار برگزار خواهد شد ارایه کنند.
به گفته وی مسئولان برای رفع گرفتاری جوانان باید هر چه در اختیار دارند را به کار بندند و به سمت مساله یابی بروند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان در مساجد، کانون های فرهنگی و مجتمع های ورزشی حضور یابند تا جوانان ببینند که به فکر آنها هستید و مسایل آنها را از نزدیک بررسی می کنید و به آن اهمیت می دهید.
وی اظهار کرد: جوانان ما واقعا کم توقع هستند و مسئولان بعد از محرم و صفر، برنامه های شادی بخشی را برایشان فراهم کنند زیرا جلوه گری این کارها در نماز جمعه و جماعات دیده خواهد شد.
مروج الشریعه با تاکید بر اینکه جوانان را باور کنید و احترام بگذارید افزود: حتی اگر افکار جوانان با شما مخالف بود آنها را دریابید زیرا این جوانان برای حفظ نظام سلول سلول بدنشان خواهد تپید.
وی در ادامه سخنانش به مسئولان حاضر در این جلسه تاکید کرد: طوری رفتار کنند که اگر مورد سئوال جوانان واقع شوند که برای مثال در بحث آمادگی های ازدواج چه تالار های گفت و گویی را برگزار کردند، جوابی برای گفتن داشته باشند و اگر غیر از این باشد مسلما نخواهیم توانست مشکلی را از امور جوانان مرتفع کنیم.
خراسان جنوبی دارای 273 هزار و 858 جوان است که از این تعداد 142 هزار پسر و 131 هزار دختر هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.