به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در جمع خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین توصیه های امامان معصوم (ع) ، عمل کردن به دستورات و سیره عملی و علمی آنان است.
وی با بیان اینکه جامعه بشری به شدت در معرض نابودی است، یادآور شد: امروز خانواده در تمدن غرب با این همه پیشرفت به شدت در معرض نابودی قرار دارد و علت آن نیز دوری از اخلاق و تعالیم حیات بخش انبیاء و اولیاء است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: با پایمال شدن اخلاق در کشورهای غربی و وجود امکانات رسانه ای و شبکه های مجازی این تهدیدات در حال گسترش و این زنگ خطری است که خانوادهای ما تهدید می کند.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی تاکید کرد: وظیفه ارکان خانواده که پدر و مادر را شامل می شود بسیار خطیر و سنگین است و غفلت از آن خطراتی را برای خانواده و نظام آن در پی دارد.
وی به خطرات فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: شبکه های اجتماعی دشمنان داخلی هستند، دشمنی که نه تنها هیچ احساس ترسی ندارد بلکه با آغوش باز از آن استقبال می شود.
وی افزود: دشمن در فضای مجازی برای همه رده های سنی از آن کودک تازه راه افتاده تا پیرمرد 80 ساله برنامه دارد و به لجن پراکنی و متنفر کردن جوانان از ازدواج ، حجاب ، عفاف و ... مشغول هستند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام به ثبات امنیت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهای همسایه ما بحران و ناامنی است اما ایران اسلامی در وسط این آشوب ها امنیتی مثال زدنی دارد.
لطفی گفت: خداوند را باید شاکر باشیم که جامعه ای ایمانی و سالم داریم چرا که حکومت ما نسخه ای از غدیر و بعثت و الگویی در جهان است ، ایرانی که الگوی مقاومت و ایثار است باید الگویی مناسب در زمینه اخلاق و معارف ناب اسلامی نیز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به علت لغو برخی کنسرت ها اشاره کرد و یادآور شد: هدف ما جلوگیری از شادی مردم نیست بلکه ما مخالف شادی های غیرعقلانی که آموزه های دینی را زیر سوال می برد و برگی از پازل فرهنگی دشمن است هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: هیچ خانواده و پدر و مادری دوست ندارد دخترش بی بند و بار و یا پسرش معتاد باشد چراکه این موضوعات باعث سرافکندگی آن خانواده در جامعه می شود.
وی افزود: ما باید بچه هایمان را با معنویت بزرگ کنیم تا همانند شهید حججی آن جوان 25 ساله ای که نه جنگ را دید و نه امام راحل را، اما در این برهه از زمان با حماسه ای که آفرید همه دنیا را مبهوت بزرگی و آزادگی خود کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ایام اربعین اشاره و اضافه کرد: با بیان اینکه ایلام، امن ترین و نزدیکترین مسیر برای تردد زوار اربعین است، گفت: مرز بین المللی مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات بیش از پیش نیازمند تقویت و توجه مسئولان است.
وی گفت: تردد بیش از 50 درصد زوار اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی مهران در سال گذشته نشانگر اهمیت این مرز بین المللی است و تقاضا داریم با توجه به پویایی استان و مردمان مهمان نوازش ، مشکلات کوچک برجسته نشود و استان را ناامن جلوه ندهند.
تنظیم و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.