به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در دهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: اگر مدیری بخواهد برای اشتغال تعهدی ایجاد کند و‌ در کنارش اما و اگر مطرح کند پذیرفته نیست، مدیران باید ابتدا اما و اگرها را حل کنند و سپس برنامه خود را ارائه کنند.
وی اظهار کرد: همه مدیران استان باید یک نگاه اقتصادی داشته باشند تا بتوانیم موانع سرمایه گذاری را بر داریم و بر مشکل بیکاری فائق شویم و اگر بخواهیم از گردشگری برای اشتغال سهم بگیریم باید ابتدا زیرساختها را فراهم و ‌تکمیل کنیم.
بازوند تاکید کرد: مدیران باید ریسک پذیر باشند و این ریسک پذیری در میان مدیران اقتصادی باید دو چندان باشد.
وی اضافه کرد: آمار دقیق وضعیت اشتغال در استان باید مورد اجماع مدیران ذیربط باشد، چرا که اگر آمارها با واقعیتها همخوانی نداشته باشد در برنامه ریزی ها دچار انحراف می شویم و این موضوع می تواند خسارت بار باشد.
وی با تاکید بر این موضوع که باید برای مهار بیکاری فرهنگ کار در استان تقویت شود، گفت: نخبگان باید شغل ایجاد کنند و هر یک از نخبگان باید چند شخص بیکار را یدک بکشد، برای تحقق این امر باید اعتماد به نفس نخبگان را بازسازی کنیم.
استاندار کرمانشاه افزود: برای هر سرمایه گذاری و پروژه زیرساختی در استان باید پیوست فرهنگی داشته باشیم، و گرنه بازدهی لازم را نخواهند داشت.
بازوند اظهار کرد: مبنای برنامه ریزیها باید برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشد و اگر با برنامه ریزی درست، منافع مردم در گردشگری بومگردی تأمین شود، حتما مستقل و جلوتر از دولت حرکت می کنند.
وی نرخ سالیانه بیکاری استان را 22 درصد اعلام کرد و گفت: 145 هزار نفر بیکار داریم و حدود 6 تا 7 هزار نفر سالیانه به جمع افراد جویای کار نیز اضافه می شوند.
وی اظهار کرد: 16هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالیانه لازم است تا شاهد یک بهبود نسبی در وضعیت اقتصادی استان باشیم، بخشی از این سرمایه گذاری به فراهم کردن زیرساخت ها اختصاص می یابد و بخشی نیز صرف ایجاد اشتغال می شود.
وی تاکید کرد: تأمین این حجم از سرمایه گذاری تنها با تکیه بر اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست ولی باید به دنبال جذب سرمایه های بخش خصوصی باشیم.
وی با بیان اینکه برای برقراری جریان سیال سرمایه در استان نیازمند برداشتن موانع موجود بر سر راه این جریان هستیم، گفت: بسیاری از موانع موجود ممکن است نرم افزاری و یا روبنایی باشند و حتی وزن برخی از این ها ممکن است بیشتر از عوامل سخت افزاری و زیرساختی باشد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال باید سخت به دنبال فرهنگ سازی باشیم و تا هنگامی که فرهنگ کار تبدیل به یک ارزش نشود، کار معنای خودش را پیدا نمی کند.
بازوند از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد که به عنوان عضو ناظر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری حضور یابند.
وی در پایان با بیان اینکه رفع معضل بیکاری تنها با اعتبارات دولتی میسر نیست و باید بخش غیردولتی با جدیت وارد این عرصه شوند، از بانکها خواست که تسهیل گری را به عنوان رویه مرسوم کاری در دستور کار خود قرار دهند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.