به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان سمنان در سالن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: مهمترین حسن تعاونی این است که با سرمایه اندک و همکاری می توان کارهای بزرگ انجام داد.
وی با بیان این که نگاه به اقتصاد تعاونی کم رنگ است، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید عزم ملی و همت جدید شکل گیرد و رهبران فکری جامعه وارد شوند.
استاندار سمنان با بیان این که هفته تعاون فرصتی است تا از تلاش تعاونگران قدردانی کرد، گفت: امید است روزی اقتصاد تعاونی فراگیر شود و جمعیت انبوه در تعاونی ها عضو باشند.
نماینده مردم سمنان ،سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره با تاکید بر فعالیت اقتصادی در تعاونی ها، افزود: امید است با کاهش سود سپرده بانکی، نقدینگی در کشور به جای آن که در دست واسطه و دلال باشد، شرایطی پیش آید تا نقدینگی به سمت تولید و سرمایه گذاری مانند تعاونی ها استفاده شود.
احمد همتی با اشاره به این که در تعاونی اقتصادی در برنامه پنج ساله به نقطه مطلوب نرسیده ایم و تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش رویم تا سیاست بر اقتصاد تاثیری نداشته باشد، خاطر نشان کرد: باید در بخش فرهنگی بررسی کارشناسی درباره ضعف فرهنگی در باره ضعف روحیه تعاون و همکاری و در بخش کلان مدیریت فضای حاکم بر کشور بررسی شود.
مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : انتخاب برترین تعاونی بر اساس خوداظهاری و ثبت نام داوطلبانه تعاونی ها با ارایه مدارک در سامانه اداره کل انجام شد.
اسماعیل غنیان، میزان تحصیلات،عرضه محصولات در نمایشگاه داخلی و خارجی،تعداد اعضا،رشد تولید نسبت به سال قبل، دانش‌محور و مردمی بودن و ایجاد اشتغال را برخی از شاخص های انتخاب تعاونی های برتر برشمرد و درباره نحوه انتخاب کارآفرینان برتر گفت: کارآفرینان برتر براساس شاخص نوآوری، آینده نگری ،خطرپذیری، میزان اشتغال و سهم در بازار و اقتصاد مقاومتی و برخی دیگر معیارها انتخاب شده اند.
وی، تعداد و پراکندگی جمعیت استان سمنان را باعث دشواربودن تشکیل تعاونی عنوان و خاطرنشان کرد: از تعداد 134 تعاونی تامین در کشور 10 تعاونی در استان تشکیل شده است که این آمار سهم هفت و نیم درصدی استان را در تشکیل این نوع تعاونی در کشور نشان می دهد.
غنیان با اشاره به اینکه حدود 38 درصد تعاونی های استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بیان این که بالاترین نرخ دانشجویی نسبت به جمعیت در کشور مربوط به استان سمنان است، افزود: باید تلاش کنیم تا تعداد تعاونی های دانش بنیان دراستان افزایش یابد و در میان جوانان دانش آموخته به جای بیکاری و فکر پشت میز نشستن، روحیه کارآفرینی را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 19 تعاونی وچهار کارآفرین برتر تقدیر شد، در استان سمنان یک هزار و 151 تعاونی فعال و در دست اجرا وجود دارد که از این تعداد 148 تعاونی ویژه زنان است.
یازدهم تا هفدهم شهریور ماه هفته تعاون نامگذاری شده است.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.