محمودرضا نیازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: گاز این 13 جایگاه به منظور تأمین ایمنی و سلامت استفاده کنندگان، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و همکاری نکردن با کارشناسان اداره کل استاندارد از سوی شرکت گاز استان قطع شد.
وی تصریح کرد: پیشتر و در بازرسی های به عمل آمده تذکر و اخطار لازم برای رفع نواقص به صاحبان این جایگاه ها داده شده بود که متاسفانه با بی توجهی روبرو شد.
نیازی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 76 جایگاه CNG فعال و دارای مجوز فعالیت در سطح استان وجود دارد، گفت: فرایند استاندارد سازی 68 جایگاه در حال انجام است.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: مخازن CNG نصب‌ شده بر روی خودروهای دوگانه سوز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست که با توجه به تحمل فشار بالای کاری، چرخه‌های مکرر پر و خالی شدن روزانه و با در نظر گرفتن عمر مفید کاری این سیلندرها، باید در فواصل زمانی معین مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌های هیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی کننده، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.
وی یادآور شد: به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز، این مخازن هر سه سال یکبار باید مورد ارزیابی تکمیلی قرار گیرند.
نیازی ادامه داد: این خودروها قبل از ورود به مراکز معاینه فنی باید تست مخزن را از مراکز بازرسی CNG انجام و سپس نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام نمایند.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه افزود: در سال جاری این اداره کل پس از ارزیابی نهایی مجوز و تایید صلاحیت ایجاد 2 آزمایشگاه تست مخازن فولادی CNG خودروهای گاز ‌سوز که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده بود را صادر نمود که با این کار زمینه اشتغال 41 نفر نیرو در استان فراهم شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.