صادق قائمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و 950 واحد آموزشی در این استان وجود دارد که 70 درصد از آن ها به سیستم حرارتی مرکزی و پکیج مجهز هستند و بقیه نیز از بخاری گازی بهره مند هستند.
وی توضیح داد: برخی مناطق استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می کنند.
قائمی ادامه داد: بهینه سازی سیستم گرمایشی واحدهای آموزشی بر اساس تعداد دانش آموزان، زیر بنای ساختمان و میزان خطر آفرین بودن مدارس از برنامه های اولویت دار اداره کل توسعه و تجهیز استان مرکزی است.
مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: 90 میلیارد ریال برای استاندارد سازی و به روز رسانی وسایل گرمایشی استان در سال گذشته هزینه شد.
قائمی گفت: در نیمی از فضاهای آموزشی که در سال های اخیر ساخته شده مبحث صرفه جویی مصرف انرژِی رعایت شده است و برای بقیه واحدها نیز این موضوع در دست مطالعه و اجرا قرار دارند.
وی با یادآوری وجود حدود 65 کلاس کانکسی در استان، افزود: برای ایجاد ایمنی در این کلاس ها از سیستم گرمایشی بخاری تابشی بهره گیری می شود و بر اساس نیاز مناطق به فضاهای احداثی تبدیل می شوند.
قائمی خاطر نشان کرد: کلاس های کانکسی شرایط استاندارد یک فضای آموزشی را دارا هستند و از این کلاس ها به دلیل کمبود دانش آموزان و مهاجرت به شهرها بهره گیری می شود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.