احمد عروجی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میانگین تولید این محصول از هر هکتار اراضی زیرکشت در خمین پنج کیلوگرم است و پیش بینی می شود امسال 220 کیلوگرم طلای سرخ در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.
وی ادامه داد: مجموع اراضی زیر کشت زعفران در خمین به 50 هکتار رسیده است که امسال 44 هکتار آن بارور و بقیه سال آینده بارور می شود.
عروجی اظهارکرد: خمین در تولید زعفران در جایگاه نخست استان مرکزی قرار دارد و این شهرستان با داشتن خاک مستعد و آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان ملایم و تابستان گرم و خشک، محل مساعدی برای کشت و تولید زعفران شناخته شده است.
وی بیان کرد: زعفران خمین با توجه به نوع خاک، شرایط آب وهوایی از عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استاندارد کشوری مطابقت دارد.
رئیس تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خمین گفت: کشت این محصول در خمین در هر هکتار سه فرصت شغلی ایجاد کرده است و در مجموع 282 بهره بردار زعفران در این شهرستان به کاشت زعفران اشتغال دارند.
عروجی مهمترین مشکل زعفران کاران را نوسان قیمت محصول به ویژه در فصل برداشت بیان کرد و افزود: محصول زعفران بایستی با بسته بندی مناسب صادر شود.
وی یادآورشد: پارسال 140 کیلوگرم زعفران در خمین از سطح 34 هکتار برداشت شد.
52 درصد از جمعت 105 هزار نفری خمین کشاورز هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.