محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه توسعه فرهنگی را در استان کرمانشاه باید در اولویت قرار دهیم و باوررهای جامعه را دنبال کنیم، افزود: برای رسیدن به تحول فرهنگی باید ضرورت ها را شناخت و براساس آن عمل کرد.
وی بحث مشارکت اجتماعی و تقویت نهادهای مدنی را از اهدافی دانست که باید در استان به آن پرداخته شود و گفت: مجموعه استانداری کرمانشاه از فعالیت نهادهای مدنی حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه 2 عامل اقتصادی و غیراقتصادی در بحث توسعه نیافتگی مطرح است، گفت: استان کرمانشاه از ظرفیت های بسیار فراوانی در بخش های مختلف برخوردار است و برای رسیدن به اهداف توسعه ای در استان باید بیشتر بر عوامل غیراقتصادی توسعه نیافتگی استان توجه شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه به نعمت های خدادادی و ظرفیت های بسیار خوب استان کرمانشاه در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی ها و وجود زمین های کشاورزی و دشت های حاصلخیز، زمینه را برای کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان فراهم کرده است.
الهی تبار با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه همه جانبه استان کرمانشاه استفاده کرد، افزود: در استان نیروی انسانی بسیار خوبی وجود دارد که می توانند به روند توسعه منطقه تسریع ببخشد.
وی با تاکید بر اینکه باید بیشتر به بخش های فرهنگی و اجتماعی استان بپردازیم، گفت: معرفی هرچه بهتر و بیشتر توانمندی های استان باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت رسانه ای قوی دارد، اظهار کرد: اگر این ظرفیت به کمک توسعه استان بیاید سریعتر می توان به توسعه رسید.
الهی تبار با تاکید بر اینکه مخالف نقد و نقادی نیستیم و از رسانه ها می خواهیم نقد و انتقاد را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: نقدها باید در راستای توسعه باشد و به روند توسعه استان کمک کند.
وی با بیان اینکه اگر استان خوب معرفی شود و صداهای خوب و مثبتی از استان به بیرون ارسال شود، توسعه سریعتر محقق می شود.
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.
این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در این استان سکونت دارند.
استان کرمانشاه همچنین 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردنشین و عرب نشین کشور عراق دارد و می توان گفت جزء استان های مهم کشور محسوب می شود.
به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به عنوان هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.