مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مطالب ارائه شده دراین کارگاه آموزشی 2روزه را شامل ابزار وروش های نوین دیده بانی، ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با ملخ های مضر کشاورزی با بهره گیری ازسیستم GIS و GPS اعلام کرد.
حمید دولتی گفت: شرکت کنندگان دراین کارگاه (به میزبانی بندرعباس)همراه باآموزش تئوری دیده بانی و ردیابی ملخ های مضر کشاورزی، به طورعملی نیز کار با دستگاه ایلوکاست و جی پی اس را نیز فراگرفتند.
به گفته وی، مبارزه با آفات وبیماری های حوزه کشاورزی، مجهز کردن کارشناسان به علوم جدید و توانمند سازی نیروها برای کار با دستگاه های مرتبط مبارزه با آفات نباتی از مهم ترین اهداف این دوره آموزشی است.
نحوه ورود ملخ ها به ایران:
درباره نحوه ورود ملخ‌ها به خاک ایران آمده است: ملخ صحرایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد، قبلاً به این ملخ‌ها، ملخ دریایی می‌گفتند، دلیل آن نیز این بود که بعد از عبور از کشورهای افریقایی و همچنن گذراز یمن و عربستان با عبوراز فراز دریای عمان و خلیج فارس به مقصد ایران پرواز می کردند.
به گفته ناخداها و دریانوردان ایرانی مشاهده کننده توده های ملخ، ملخ‌های مهاجر پس از استراحت کوتاهی روی شناورها، به راه خود ادامه می‌دهند.
هجوم ملخ ها به مزارع کشاورزی باعث بروزمشکلات زیادی برای بهره برداران می شود.
مبارزه نکردن با این ملخ ها باعث ازدیاد آنها و درنتیجه از بین رفتن محصول مزارع و حتی شاخه های تازه جوانه زده و جوان درختان در فصل بهار می شود.
6149/2094
خبرنگار:رضا گیلانی**انتشار:هومن محمدکرمی


* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com


رضا گیلانی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.