به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی روز شنبه در یک نشست خبری افزود: با این وضعیت سد استقلال میناب تا سه ماه دیگر ذخیره آب خواهد داشت.
وی درعین حال یادآور شد: کمتر از 50 درصد آب شرب شهر بندرعباس از سد استقلال میناب تامین و بخشی از این نیاز از سدهای شمیل و نیان تامین می شود.
ملایی ادامه داد: در 11ماه گذشته از چاه های میناب نیز برای تامین آب شرب بندرعباس هیچ برداشتی صورت نگرفته است.
وی از ادامه عملیات ساخت آب شیرین کن بندرعباس خبر داد و اضافه کرد: این آب شیرین کن یکی دیگر از ظرفیت های جدید تامین آب شرب بندرعباس است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان با تایید هدررفت آب در شبکه های انتقال و توزیع استان به دلیل پوسیدگی و شکستگی خطوط و همچنین تبخیر آب در کانال های روباز اظهار داشت: هدر رفت آب در کانال های روباز میناب حدود 30درصد است.
به گفته این مسئول همین میزان آب نیز به دلیل پوسیدگی و شکستگی لوله در چندین نقطه خط اول انتقال آب میناب به بندرعباس هدر می رود.
ملایی یادآور شد: برنامه هایی برای کاهش هدررفت آب در حال اجراست که تبدیل 15کیلومتر کانال به لوله در سبزپوشان حاجی آباد در حال اجراست و مسیر آبرسانی به دو هزار و 500هکتار از زمین های کشاورزی در میناب نیز لوله گذاری شده است.
مدیر شرکت آب منطقه ای هرمزگان در بخش دیگری از این نشست خبری درباره طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد گفت: پس از اتمام این طرح، 160میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس شیرین سازی و منتقل می شود که یک سوم آن سهم هرمزگان است و بقیه به کرمان و یزد خواهد رسید.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.