الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح که از تابستان امسال آغاز شده و در مدت 18 ماه عملیاتی خواهد شد، بستر مناسبی برای افزایش سهم کشور از صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج فارس و تجارت بین المللی فرآورده های نفتی فراهم می شود.
وی با اشاره به پیشرفت 20 درصدی طرح مذکور، خاطرنشان کرد: این طرح توسط بخش خصوصی و با هزینه 180 میلیارد ریال در ضلع شمالی بندر خلیج فارس در زمینی به وسعت 50 هکتار در دست انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس، از پنج درصد در سال 86 به 20 درصد در سال گذشته رسیدیم.
عفیفی پوربا بیان اینکه این بندر 70 کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را در آبهای خلیج فارس برای تامین سوخت آنها، کاهش داده، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم سوخت رسانی این بندر تا 50 درصد افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: : درآمد زایی سالانه سه میلیارد دلاری و اشتغال زایی برای هزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ (فروش سوخت در دریا) در بنادر هرمزگان است.
لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که بدون معطلی و در کمترین زمان، خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها در آنها انجام می شود.
نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین کالاهای سوختی برای کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.
بندر نفتی خلیج فارس با دارا بودن 12پست اسکله به طول یک هزار و 200 متر و آبخور متوسط هفت و نیم متر و وسعت 320 هکتاری ، هم اکنون در بین 200 بندر سوخت رسان جهان جایگاه یازدهم را دارد.
این بندر در 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده و در زمینه سوخت رسانی، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی فعال است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.