حمید رضاییان اصل روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بومی سازی با آغاز انجام تعمیرات دو دکل حفاری نفت و گاز فاز 20 پارس جنوبی در این مجتمع تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه پیش از این تعمیرات اساسی این دکل ها در خارج از کشور و با صرف هزینه 20 درصد بیشتر انجام می شد، افزود: هم اکنون با ایجاد دو حوض خشک ویژه ساخت و تعمیر شناورها و سازه های دریایی این مهم در داخل کشور انجام می شود.
رضاییان اصل با اشاره به اتمام عملیات تعمیرات این دو دکل تا یکماه آینده، تصریح کرد: تمام مراحل این تعمیرات منطبق با استانداردهای بین المللی انجام می شود.
این مقام مسئول بیان داشت: این دکل های حفاری هر کدام به طول 80 متر، عرض 56 متر، ارتفاع 125 متر و وزن 10 هزار و 500 تنی هستند.
رضاییان اصل خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 سازه و شناور دریایی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران تعمیرات اساسی شده اند.
وی با بیان اینکه این مجموعه به روند پویایی دست یافته، اظهار کرد: ایزوایکو با تکیه برتوان، مدیریت و تجربه نیروی کار متخصص داخلی آمادگی کامل برای انجام تعمیرات اساسی و اتمام پروژه های نیمه تمام شامل ساخت و انتقال انواع سکوهای گازی و نفتی را دارد.
مدیرعامل کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اضافه کرد : باید منطقه ویژه کشتی سازی به قطب صنعت کشتی سازی کشور و حتی منطقه تبدیل شود و انتظار می رود مسئولان در این زمینه برای رونق و توسعه این صنعت گام های بلند بردارند.
با داشتن قـریب به سه هـزار کیلومتر مرز آبی درکشور و با توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل و نقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاور در منطقه استـراتژیک خلیـج فـارس و دریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در 37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از 30 سال سابقه فعالیت که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می شود مشغول به کارهستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیرانواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیرشناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.