جواد معیتی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدوین و اجرای برنامه های مشترک فرهنگی، اجتماعی، علمی، گردشگری، عمرانی، تبادل تجربه جذب سرمایه گذار و مشارکت سرمایه گذاران در طرح های عمران شهری زمینه های همکاری دوجانبه آستارا و گنجه خواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون از موقعیت مرزی آستارا برای توسعه گردشگری استفاده نشده است، افزود: شهرداری آستارا قصد دارد با خرید یک کشتی و بهره گیری از ظرفیت بندر، زمینه اقتصاد دریا محور را در این شهر فراهم کند و گردشگران با کشتی به جمهوری آذربایجان سفر کنند.
وی با اشاره به اینکه برای تامین زیرساخت ها و احیای ظرفیت گردشگری دریایی آستارا باید هماهنگی ادارات افزایش یابد، تصریح کرد: آستارا جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران است، اما به خوبی از قابلیت های آن برای درآمدزایی استفاده نشده است.
معیتی همچنین از در حال تکمیل بودن نخستین سالن رو باز نمایش استان گیلان در نوار ساحلی آستارا خبر داد و گفت: این سالن برای برگزاری جنگ شادی و جشنواره های مختلف با گنجایش یک هزار نفر، به مساحت 2 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال در ضلع شمالی طرح سالمسازی دریا ساخته می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی دریا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن یکی از 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.