به گزارش ایرنا، شاپور کاکولکی روز یکشنبه در نشست با روسای شیلات و نمایندگان جامعه صیادی استان هرمزگان افزود: ظرفیت ‌ها و توانایی های موجود شهرستان های این استان می ‌تواند موجب توسعه بیش از پیش استان، کشور و منطقه را فراهم کند.
وی از اتحادیه‌ ها و تعاونی‌ های صیادی هرمزگان خواست تا با شیلات و بویژه یگان حفاظت منابع آبزیان استان تعامل و همفکری بیشتری داشته باشند و این دستگاه را در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان همراهی کنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: حفظ و ارتقای ارتباط نزدیک جامعه صیادی با سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان موجب ارتقای همه جانبه صید و صیادی در استان می شود.
کاکولکی، یکی از اولویت های سازمان شیلات ایران را بیمه های درمانی و تکمیلی و بیمه شناورهای صیادی عنوان کرد.
وی ایجاد زیستگاه های مصنوعی با مشارکت بخش خصوصی، ارتقای جایگاه تعاونی های صیادی و همچنین افزایش درآمد آنها، ترویج و گسترش صید با قلاب، بازنگری و تسهیل در پرداخت عوارض بندری و همچنین بررسی ویژه وضیعت صید و ذخایر ارزشمند آبزیان را از مهم ترین مسائل پیشرو استان ذکر کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان نیز گفت: شیلات استان با 22 بندر صیادی و صید افزون بر 240 هزار تن انواع آبزی، 30 درصد بنادر صیادی و 36 درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمار نشان از جایگاه صیادی هرمزگان را در کشور دارد.
مسعود بارانی افزود: فعالیت 29 هزار صیاد و 74 تعاون صیادی با 11 هزار نفر عضو در استان هرمزگان نیز نشان از نقش شیلات در معیشت و اقتصاد مردم هرمزگان دارد.
وی بیان داشت: برنامه توسعه بهره برداری از ذخایر فانوس ماهیان از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان شیلات است که اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی را نصیب کشور می کند. این مسئول بیان داشت: سرمایه گذاری هشت شرکت و فعال شدن 19فروند شناور در سال 95، فعالیت 56فروند کشتی صیادی در صید فانوس ماهیان و نظارت بر 235 مورد تخلیه کشتی های صیادی در بندرعباس و جاسک را از اقدام های انجام شده در راستای توسعه صید فانوس ماهیان شیلات هرمزگان در سال گذشته است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار کرد: این شناورهای صیادی موجب اشتغال بیش از 650 نفر در سال 95 شده است.
استان هرمزگان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد ، 22 بندر صیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.