به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدصادق بیجندی روز چهارشنبه در سومین رویداد شتابدهی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات جهاد دانشگاهی با انتقاد از موازی کاری ها در زمینه ایجاد شغل در کشور افزود: همه دستگاه ها به دنبال تولید شغل در کشور هستند و متاسفانه در این زمینه هم تاکنون کاری انجام نشده و از این رو باید با حذف موازی کارها و با هم افزایی و همکاری هم برای ایجاد شغل تلاش کنیم.
او گفت که جهاد دانشگاهی دست همکاری به طرف همه دستگاه هایی که در راستای ایجاد و تولید شغل در کشور تلاش می کنند، دراز می کند و آمادگی هرگونه همکاری با این دستگاه ها را دارد.
وی با بیان اینکه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: بسیاری از فناوری های اختراع شده در کشور به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه نمی رسد و این سازمان برای حمایت از فعالیت های فناورانه تشکیل و اکنون در این راستا فعالیت می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید برای خلق ثروت و درآمد در کشور و به تبع آن ایجاد شغل همه تلاش کنیم اظهار کرد که اکنون در پارک های علم و فناوری کشور و در قالب شتاب دهنده ها این ماموریت خلق ثروت و ایجاد شغل دنبال می شود.
وی اضافه کرد که شتاب دهنده ها با کمترین هزینه، سریعترین کار را انجام می دهند و از این رو فعالیت در این قالب می تواند به تولید ثروت و ایجاد شغل کمک زیادی کند.
معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان تلاش برای ارتقای سطح کیفی زندگی را از اهداف فعالیت در حوزه فناوری دانست و گفت: اکنون در پارک های علم و فناوری کشور در زمینه تولید دانش فعالیت های بسیار خوبی صورت می گیرد.
بیجندی با بیان اینکه برای فعالیت در حوزه تولید دانش و فناوری نیاز به آموزش، پژوهش، پشتیبانی و فعالیت های فرهنگی است، افزود: این چهار مولفه اکنون در جهاد دانشگاهی به خوبی به کمک حوزه فناوری آمده است.
وی همچنین از حمایت های دولت از حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان قدردانی کرد و گفت: جوانان باید از این فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را در زمینه تولید علم، ثروت و دانش و ایجاد اشتغال بکنند.

** شتابدهی در کرمانشاه با موفقیت پیش می رود
مدیرعامل شتابدهنده تیک استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه فعالیت های شتابی دهنده استان از مرداد سال 95 آغاز شد گفت: اگرچه هنوز در ابتدای راه هستیم اما در این مدت موفقیت های خوبی کسب کرده ایم و بسیار به موفقیت خود خوشبین هستیم.
مجتبی گراوندی با بیان اینکه ابتدا سایت شتابدهنده استان را راه اندازی کردیم و سپس درخواست پذیرش 100 ایده در این سایت به ثبت رسید، افزود: بعد از بررسی هایی که انجام دادیم در نهایت 17 ایده را پذیرش کردیم.
او گفت: از سال گذشته تاکنون 12رویداد کارآفرینی در استان برگزار کرده ایم و هزار و 200 نفر ساعت آموزش و 500 نفر ساعت هم مانیتورینگ انجام شده است.
در این رویداد 9 استارتاپ عضو شتابدهنده استان ایده های خود را ارائه دادند.
وی اضافه کرد: شتاب دهنده فناوری TIC یک مرکز برای سرمایه گذاری و شتاب دهی استارت آپ های حوزه فناوری می باشد در این مرکز خدمات مدیریت فناوری ارائه می گردد و تمرکز آن بر روی ایده های حوزه ICT می باشد.
شتاب دهنده فناوری TIC به عنوان اولین شتاب دهنده فناوری غرب کشور فعالیت خود را با موضوع 'سرمایه گذاری ریسک پذیر و مدیریت فناوری' با تمرکز بر روی جذب ایده هایی با محوریت ICT در سال 1395 با حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه آغاز کرده است.
شتاب دهنده فناوری TIC در کرمانشاه، سه راه 22 بهمن، ساختمان پارک علم و فناوری مستقر است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن :08338254341 و یا ایمیل :info@ticacc.ir تماس و ارتباط برقرار کنند.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.