ناصر مقدم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از ناشران استان اشاره کرد و افزود: در سال 95 ، بیش از 9 هزار جلد کتاب توسط این اداره کل از ناشران استان خریداری شد در حالی که تعداد کتاب های خریداری شده از ناشران استان در سال 92 ، 930 جلد کتاب بود.
وی اظهار کرد: از آنجا که حوزه فراگیری کتاب بیشتر از سایر فعالیت های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بنابراین نمایشگاه های کتاب نیز در مقایسه با سایر فعالیت های فرهنگی، رویدادهای ویژه ای محسوب می شوند.
مقدم ادامه داد: در همین راستا تعداد نمایشگاههای کتاب برگزار شده در سطح استان از 12 مورد در سال 92 به 32 مورد در سال 95 رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: طی سه سال گذشته شمار ناشران این استان از تعداد 27 ناشر در سال 92 به 39 ناشر در سال 95 رسید.
وی افزود: از سال 92 تا کنون بیش از 26 هزار جلد کتاب با بیش از 270 عنوان به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از ناشران و مولفان استان خریداری شده است.
وی به رشد 200 درصدی مراکز دیجیتال استان در مقایسه با سال 92 اشاره و اظهار کرد: توجه به بخش خصوصی و فعال شدن خانه های دیختال غیر فعال از نقاط قوت توجه به فن آوری های نوین در استان است.
مقدم ادامه داد: فعال شدن شدن مراکز فرهمگی دیجیتال ضمن ایجاد اشتغال، زمینه تولید نرم افزارهای مناسب را نیز فراهم کرده است که از آن جمله می توان به به رونمایی نرم افزار آوا و نوا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اشاره کرد.
به گزارش ایرنا هم اکنون چهار مجتمع دیجیتال و هشت خانه دیجیتال در استان زنجان فعالیت دارند.
7312 /8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.