معراج کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از وجود 10 گروه تئاتر دارای پروانه فعالیت رسمی در استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد، هفت گروه در شهرستان زنجان فعالیت دارند و سهم شهرستان های ابهر، خدابنده و خرمدره نیز هر کدام یک گروه نمایش است.
وی ادامه داد: اطلاعات سه گروه نمایش دیگر نیز در سامانه ثبت گروه های تئاتر در مرحله استانی به تایید رسیده و برای صدور پروانه به مرکز ارسال شده است.
کرمی به توجه ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان به اجرای عمومی آثار تولیدی در حوزه تئاتر اشاره کرد و گفت: سال گذشته همه نمایش هایی که توانستند اجرای عمومی داشته باشند، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت شدند.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سال گذشته یک چهارم از اعتبارات استانی این اداره کل به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای حوزه تئاتر استان هزینه شد.
رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب اعتبار لازم برای ساخت پلاتوی تخصصی تئاتر فرهنگسرای امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: امیدواریم با اختصاص این اعتبار، عملیات اجرایی پلاتوی تخصصی تئاتر فرهنگسرای امام خمینی(ره) تا موعد برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان که شهریور امسال برگزار می شود، به پایان برسد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.