به گزارش ایرنا، مهدی شفیعی شامگاه یکشنبه در جشن 84 سالگی تئاتر زنجان از افزایش حمایت های مالی برای تولید آثار نمایشی در سال جاری خبر داد و افزود: ایجاد پلاتوهای تخصصی و سالن های استاندارد اجرای تئاتر، حلقه تولید و اجرای آثار نمایشی را تکمیل خواهد کرد.
وی به ضرورت مستمر بودن و مداوم شدن تئاتر در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: ما زمانی به معنی واقعی در جامعه تئاتر داریم که چراغ سالن های اجرا همیشه روشن باشد و همواره آثاری برای تماشای مخاطبان روی صحنه بروند.
شفیعی به ثبت 7 فروردین به عنوان 'روز ملی هنرهای نمایشی' در تقویم کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در نتیجه رونق فعالیت ها، نهاد بزرگ اجتماعی تئاتر در کشور شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود دو سوم اعضای کابینه دولت یازدهم برای تماشای آثار نمایشی در سالن های اجرا حضور یافتند، خاطرنشان کرد: حضور مدیران و سیاسیون در سالن های تئاتر دارای آثار و نتایج مثبتی است و موجب می شود آنان علاوه بر آشنایی با دردها و مسائل اجتماعی در نتیجه تماشای آثار نمایشی، در جریان مشکلات حوزه تئاتر نیز قرار گیرند.
وی به قدمت هنر تئاتر در زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان این شایستگی را دارد که سالن های اختصاصی و استاندارد اجرای تئاتر در آن برای ارائه آثار مهیا شود.
شفیعی از مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز پلاتوی اختصاصی تئاتر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان در صورت اتمام احداث آن ظرف چند ماه آینده خبر داد و افزود: جشنواره ملی پانتومیم در زنجان نیز از دیگز طرح هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آن در این استان جمایت می کند.
به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه جشن 84 سالگی تئاتر زنجان، با حضور اهالی تئاتر و تنی چند از مسئولان استانی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.
بر اساس مستندات موجود، نخستین گروه تئاتر در زنجان در سال 1312 تشکیل شده است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری**انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.