به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده شنبه شب در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز افزود: آخرین این افتخارها در روزهای اخیر برگزیده شدن فیلم 'ائو' در جشنواره فیلم فجر به عنوان فیلم اول است.
وی با قدردانی از تلاش اهالی فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: دولت توجه جدی به رسیدگی به مشکلات این قشر دارد و در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: آذربایجان و تاریخ آن منشا تحولات بزرگی در سطح دنیا، منطقه و کشور بوده و اهالی فرهنگ و هنر استان نقش به سزایی در فرهنگ و تمدن دنیا ایفا کرده اند.
محمد محمدپور، افزود: براساس اهداف بلند دولت تدبیر و امید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ارشد استانی این استان در همه شاخص های فرهنگی و هنری از جمله حوزه کتاب، انتشارات، هنر، موسیقی، تئاتر و رسانه رشد قابل توجهی در دولت تدبیر و امید کرده است.
وی گفت: این روند در سال جاری نیز با قدرت و قوت پیگیری می شود تا شاهد ارتقا و توسعه پایدار فرهنگ و هنر در جامعه باشیم.
دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور نیز در این آئین گفت: این جشنواره از 21 آذر آغاز شد و 821 اثر از 43 کشور جهان به آن ارسال شد.
رحیم بقال اصغری افزود: در این جشنواره 362 هنرمند شرکت کرده بودند که بیشترین کشورهای شرکت کننده ترکیه، اندونزی و روسیه و بیشترین شهرهای شرکت کننده تبریز، تهران و اصفهان است.
وی اظهار کرد: داوری این جشنواره را نیز اساتیدی از ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بر عهده داشتند.
بقال اصغری، ادامه داد: 500 اثر هنرمندان نیز از 16 اردیبهشت به مدت یک هفته در نگارخانه میرعلی تبریزی و یاسمی تبریزی به نمایش گذاشته شد.
وی گفت: برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره نشان از موفقیت آن در راستای تفویض اختیار برگزاری آن از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن هاست.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی و دبیر اقتصاد مقاومتی استان نیز در این جشنواره گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با محورها مدنظر رهبری نیازمند استفاده از ابزار کارآمد و مدرن هنر در بخش های مختلف است.
داود بهبودی با اشاره به ظرفیت های هنری در ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی افزود: برای ترویج و انتقال این گفتمان در جامعه باید از زبان هنر و کاریکاتور و سایر اشکال هنر استفاده شود.
به گزارش ایرنا، در این آئین از تعدادی از برگزیدگان جشنواره که با موضوع مقاومتی برگزار شده بود، با اهدای تندیس و جایزه تجلیل شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.