به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آرش لهونی روز چهارشنبه در آیین افتتاح شهرک صنعتی جوانرود که با حضور معاون وزیر صعنت، معدن و تجارت ، رحیمی معاون استاندار کرمانشاه ، نماینده مردم اورامانات و دیگر مسئولان برگزارشد، افزود: حضور سالیانه بیش از یک میلیون گردشگر تجاری در شهرستان جوانرود و منطقه اورامانات ظرفیت و بازار مناسبی برای عرضه کالاهای واحدهای تولیدی است که در شهرک صنعتی جوانرود و منطقه اورامانات تولید خواهند شد.
وی اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی مردم اورامانات درگیر جنگ و دفاع از نظام و مرزهای کشور بودند به همین دلیل در این منطقه امکان سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی و ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ وجود نداشت در حالیکه سایر استان های برخوردار کشور از تسهیلات سرمایه گذاری و ارز دولتی در آن ایام استفاده نمایند.
فرماندار جوانرود در ادامه گفت: در شرایط فعلی که امکان سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی توسط دولت امکان پذیرنیست درخواست حضور شرکت های هلدینگ وابسته به نهادهای دولتی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی را داریم.
لهونی یادآورشد: تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران منطقه بتوانند در کناراین واحدهای بزرگ مجموعه کوچکتر وابسته به آنها را ایجاد نموده و شاهد جبران بخشی از فاصله توسعه منطقه و استان با استان های برخوردارباشیم.
وی از معاون وزیر صنعت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در خواست ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک توسط آن مجموعه را در شهرک صنعتی جوانرود مطرح نمود تا این واحدها در کنار بخش خصوصی باعث رونق تولید و کاهش آمار بیکاری شهرستان جوانرود شوند.
فرماندار جوانرود همچنین یادآور شد: برای فراهم نمودن زیرساخت های شهرک صنعتی جوانرود در کمیته برنامه ریزی سال جاری مبلغ 25 میلیارد ریال را از محل اعتبارات توازن منطقه ای اختصاص دادیم.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزارنفرجمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/3033 خبرنگاربهمن کریمی ** انتشاردهنده فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.