سرپرست استانداری اردبیل گفت: بیکاری در اردبیل به یک معضل جدی تبدیل شده و حل این معضل باید از پوسته شعارزدگی خارج شود.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اقبال عباسی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر نیاز استان اردبیل برای رهایی از بن بست اشتغال ایجاد سرمایه گذاری های کلانی است تا به تولید و صادرات منجر شود تا از این طریق دروازه های اقتصادی استان گشایش یابند. 
سرپرست استانداری اردبیل تصریح کرد: تا زمانی که به سرمایه گذار به چشم یک چپاولگر و غارتگر نگریسته می شود اوضاع اقتصادی به همین منوال در استان پیش خواهد رفت. بطوریکه لازم است سرمایه گذاران وارد شده به استان را به سمت و سویی درست هدایت کنیم تا علاوه بر رونق اقتصادی استان زمینه های گسترش صادرات را نیز در اردبیل فراهم آوریم.   وی با اشاره به بسته حمایتی دولت از صادرات گفت: این بسته حمایتی شامل چهار فرآیند شامل آموزش و اشرافیت تجار بر امر تجارت، بازاریابی و مشتری مداری، استانداردسازی کالاها و خدمات در تولید و ساماندهی سازماندهی تجهیزات و پشتیبانی های لازم از صادر کننده است. 
عباسی با تاکید بر مدیریت پایانه ها و ترانزیت در استان تصریح کرد: آنچه که امروز در استان از آن به عنوان موانع اشتغال و تولید نام برده می شود برای ما قابل قبول نبوده و به صلاح استان نیز نیست  که با مصوبات نادرست مانع از ایجاد رفاه برای مردم باشیم چرا که با این امر مردم نسبت به نظام و حاکمیت بدبین می شوند.   وی در بخش دیگری از سخنان خود اعمال محدودیت برای گمرک بیله سوار را در مقایسه با گمرک آستارا قابل قبول نداست و از مسئولان گمرک استان خواست تا با حضور در جلسه شورای تامین استان نسبت به رفع این محدودیت ها اقدامات عملیاتی ارائه دهند. 
در ادامه این جلسه دادستان اردبیل نیز در سخنانی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در استان اردبیل اظهار کرد: زمینه های این حمایت در اردبیل فراهم است و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران نیز در این راستا تشکیل شده است. 
ناصر عتباتی گفت: سیستم قضایی استان به طور جدی و منطقی هر جا که مشکلی برای سرمایه گذاران بوده ورود پیدا کرده و با اقدامات عملی نسبت به رفع محدودیت های سرمایه گذاری در اردبیل اقدام کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.