نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان اهر یک ضرورت است، گفت: وجود این صنایع برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه موثر است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، بیت الله عبدالهی در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان اهر، نبود صنایع تبدیلی را یک معضل شهرستانی برشمرد و افزود: این شهرستان قطب بزرگ تولید میوه سردرختی سیب است که نبود کارخانجات تبدیلی، باعث از بین رفتن میوه و نارضایتی باغداران منطقه شده است. 
وی افزود: متأسفانه نبود صنایع تبدیلی باعث شده است سیب دست باغداران باقی مانده و یا با مبالغ کمتر که کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند، فروخته شود. 
عبدالهی در ادامه به نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: بعضی از سرمایه‌گذاران در شهرستان اهر با سرمایه‌های اولیه خود اقدام به احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کرده‌اند ولی در حال حاضر با مشکل مالی روبرو هستند و نیاز به تسهیلات دارند که باید در این خصوص ادارات مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. 
وی حمایت مالیاتی را یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذار و تشویق آن‌ها برای ادامه‌ی سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال عنوان کرد و از مسئولان ذیربط خواست از صاحبان سرمایه و تولید کنندگان حمایت کنند. 
در ادامه این بازدید زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر تولید، اشتغال و کاهش معضل بیکاری در این شهرستان را یکی از اولویت های مسئولین برشمرد و افزود: از سرمایه گذارانی که بخواهد در این شهرستان در جهت تولید و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کنند حمایت خواهد شد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.