به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح که عصر چهارشنبه در روستای مرزی کرند برگزار شد، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: اجرای این طرح بزرگ در راستای توجه نظام و دولت به مناطق محروم و مرزی توسط بخش خصوصی انجام می شود.
عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس دومین شهرستان پرجمعیت استان گلستان است و مردم آن در سایه وحدت و انسجام، در کمال آرامش و صمیمیت زندگی می کنند.
وی افزود: گنبدکاووس 145 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد و مردم مرزنشین آن با همدلی و تعامل با نیروهای مرزبانی از مرزهای این منطقه صیانت می کنند.
کریمی اضافه کرد: اجرای این طرح بزرگ تاثیر زیادی بر توسعه منطقه مرزی گنبدکاووس دارد.
یکی از سرمایه گذاران این طرح نیز در این مراسم گفت: احداث این نیروگاه خورشیدی پس از مطالعات انجام شده با ظرفیت 100 مگاوات و سرمایه گذاری تقریبی چهار هزار میلیارد ریال انجام می شود.
بهزاد فرجی افزود: با احداث این نیروگاه که پنل های آن تولید داخل خواهد بود برای حداقل 40 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث این نیروگاه خورشیدی ظرف 8 ماه تا یک سال آینده طول می کشد و برق تولیدی علاوه بر تامین نیاز مردم منطقه، به شبکه سراسری تزریق می شود.
مصطفی رحمانی دیگر سرمایه گذار این طرح نیز گفت: احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در راستای منویات رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم و تولید انرژی پاک صورت می گیرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و بخش مرزی داشلی برون آن با 30 روستا، حدود 27 هزار نفر جمعیت دارد.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.