به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خلخال افزود: با هدف تسهیل در رسیدگی به مسائل و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان روزهای دوشنبه هر هفته برای این امر اختصاص یافته و برای رفع موانع تولید بر سر راه سرمایه گذاران و حل هر گونه مشکل سرمایه گذاری در منطقه بیش از پیش تلاش خواهد شد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری مسوولان بانک ها و دستگاه های اجرایی مشکلات مالی و سرمایه در گردش بیش از 70 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برطرف شد.
او گفت: در وضعیت فعلی و با توجه به محدودیت جذب و استخدام در ادارات و ارگان های دولتی امروزه تنها راهکار مناسب برای حل مشکل بیکاری و پیشگیری از مهاجرت از خلخال حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و نیز حمایت کامل و پشتیبانی مالی از واحدهای تولیدی موجود شهرستان است که این امر در صورت همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی و بانک ها در حل مشکل مالی و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ منطقه محقق خواهد شد.
وی با قدردانی از مسوول بانک کشاورزی در اعطای تسهیلات 10 میلیارد ریالی به کارخانه شیر و لبنیات عجم خلخال و زمینه سازی برای راه اندازی خط تولید ماست پاستوریزه در این کارخانه افزود: کارخانه بسته بندی عسل شهداد واقع در شهرک صنعتی خلخال تنها کارخانه بزرگ فرآوری عسل با ظرفیت بسته بندی 450 تن عسل در سال در استان اردبیل است.
وی افزود: برای حل مشکل مالی این واحد تولیدی و اشتغال زای شهرستان با استفاده از هرگونه راهکاری تلاش می شود با این حال انتظار از مسوول این بانک همکاری لازم با صاحب این کارخانه در راه اندازی مجدد آن و بازگشت این واحد صنعتی به کار و تولید است.
دولت برنامه ای برای فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد در کشور دارد که از این تعداد 126 واحد متعلق به استان اردبیل است.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفتند که از تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قراردارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.