به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی عصر شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بدون اشاره به میزان تورم استان افزود: پایین بودن نرخ تورم در کرمانشاه به این معنا است که ما آنچنان که باید شاهد افزایش قیمت کالاها در استان نیستیم.
وی در عین حال گفت: استان کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد و از این موضوع رنج می برد.
رحیمی با اشاره به بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی گفت: با توجه به نرخ پایین تورم در کرمانشاه و پایین بودن سطح درآمد، باید نرخ سود تسهیلات بانکی در این استان کاهش پیدا کند.
وی افزود: کرمانشاه 10 سال پس از انقلاب با جنگ‌ درگیر بود و این موضوع ظلمی تاریخی در حق مردم این استان بوده است.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه هنوز با آثار جنگ درگیر است، اظهار داشت: وضعیتی که جنگ ایجاد کرد باعث شد که سرمایه گذاران و کارآفرینان از این استان فراری شوند.
رحیمی با اشاره به ظرفیت های کرمانشاه در بخش های مختلف، اضافه کرد: خوشبختانه دولت در چهار سال گذشته سرمایه گذاری های مطلوبی در کرمانشاه انجام داده است.
وی با بیان اینکه برای رفع معضل بیکاری باید به دنبال جذب سرمایه گذاری بود، گفت: جذب سرمایه گذاری به استان کرمانشاه نیازمند مشوق های ویژه است.
با تلاش ها و پیگری های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان در دوره اول دولت تدبیر و امید 133 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید بازگشت.
برای فعال کردن این واحدهای راکد و نیمه فعال استان سه هزار و 860 میلیارد و 770 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و یک هزار واحد صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی دارای بیشترین نرخ بیکاری در سطح کشور است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.