به گزارش ایرنا ، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کوثر استانداری افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری برای جذب فعالان اقتصادی از ایران و نقاط مختلف جهان به رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد ارایه شده و رایزنی های خوبی با شرکت ها سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای تولیدی در سمنان انجام شده است.
وی اضافه کرد : نزدیکی به پایتخت ایران، برخورداری از واحدهای معدنی و صنعتی متنوع از جمله مزیت های سرمایه گذاری در سمنان است.
وی تصریح کرد : برای افزایش اشتغال در سمنان، راهی به جز جذب سرمایه گذار وجود ندارد و باید در جذب فعالان اقتصادی خارجی در این استان بسیار تلاش کرد.
خباز گفت : رسانه ها باید در زمان اندکی که تا پایان برگزاری همایش سرمایه گذاری استان سمنان باقی مانده است ، ظرفیت های معدنی، صنعتی و گردشگری استان سمنان را به نقاط مختلف کشور اطلاع رسانی کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد : سه منطقه ویژه اقتصادی در استان فعال است که می توان با اطلاع رسانی این ظرفیت ها به سرمایه گذاران برای افزایش اشتغال تلاش کرد.
وی تصریح کرد : بیش از 400 میلیارد تومان در سال گذشته تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی سمنان پرداخت شد و با برگزاری همایش های اقتصادی می توان برای کاهش نرخ بیکاری تلاش کرد.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.