استاندار اردبیل در خصوص مطالبه عمومی برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل گفت: زیرساخت شرط لازم توسعه است اما کافی نیست .

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در مراسم بزرگداشت روز ملی استان اردبیل در تهران با ابراز تاسف از بی‌بهره بودن استان اردبیل از زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی کشور، گفت: همواره روی قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری استان اردبیل سخن گفته شده است، در حالیکه اگر صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی در خدمت کشاورزی نباشد، از این بخش چیزی عاید نخواهد شد .

وی افزود: متاسفانه امروز به دلیل فقدان تسهیلات و امکاناتی چون هتل و مراکز اقامتی، ماندگاری گردشگران در استان پایین است و لذاست که این نوع گردشگر نمی‌تواند منجر به رونق و توسعه شود .

استاندار اردبیل در خصوص مطالبه عمومی استان برای انجام پروژه راه آهن و اتصال به شبکه ریلی کشور، اظهار داشت: اولویت ما باید اشتغال و سرمایه‌گذاری باشد، این که حکماً با آمدن راه آهن، استان توسعه می‌یابد صحیح نیست، چون زیرساخت‌های حمل و نقلی و ارتباطی، نه شرط کافی بلکه شرط لازم توسعه است و باید به سرمایه‌گذاری بخصوص سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر تکیه کنیم .

خدابخش تاکید کرد: خروج استان اردبیل از بن‌بست در توسعه، مستلزم ارتباط با دنیای خارج و جذب سرمایه‌های خارجی با الویت کشورهای همسایه شمالی است .

وی با دعوت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان برای سرمایه گذاری در استان اردبیل، افزود: هر کسی سرمایه گذاری خارجی را زیرسئوال ببرد به مردم خیانت می‌کند .

صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم در این مراسم در توصیف استان اردبیل از منظر اقتصادی گفت: رکود حاکم بر اقتصاد استان موجب بیکاری و منجر به مهاجرت شده و اساساً اردبیل حال خوشی ندارد !

وی با ابراز تاسف از بن بست ارتباطی استان اردبیل اظهار داشت: همین مسئله موجب شده تا سرمایه گذاران بومی هم سرمایه‌های خود را به استان های برخوردار از امکانات ارتباطی سوق بدهند .

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در این خصوص به پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: بعد از 20 سال از کلنگ‌زنی، این پروژه تنها 45 درصد رشد فیزیکی دارد و اگر بودجه های مصوب تخصیص یابد تا سه سال آینده سوت قطار در استان شنیده خواهد شد .

در این مراسم با اجرای دو نمایشنامه با زبان طنز از وضعیت بیکاری، فقر و محرومیت، تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی و نیز بی مهری دولت به پروژه راه‌آهن انتقاد شد .

اجرای موسیقی اصیل آذربایجانی و تقدیر از 8 کارآفرین و سرمایه‌گذار غیر مقیم استان اردبیل در یک سال گذشته از دیگر بخش های این مراسم بزرگداشت بود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.