به گزارش ایرنا، جاسم جادری عصر روز یکشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان افزود: نگران محقق نشدن وعده رئیس جمهوری برای ایجاد 955 هزار شغل با توجه به روند قابل مشاهده کنونی هستم، این روند در هرمزگان ضعیف است که دستیابی به موفقیت را بسیار دشوار کرده است.
وی ادامه داد: در استان نیاز به تیم قوی داریم و از سوی دیگر باید مردم و سرمایه گذاران را به مشارکت دعوت کنیم.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در این مسیر دارای اهمیت و ارزش فراوانی است که بدون آن نمی توان نتیجه مطلوب را بدست آورد و به رونق اشتغال، بهبود و افزایش تولید، کنترل تورم، کنترل قاچاق کالا و رفع مشکل بیکاری دست یافت.
به گفته جادری، باید به سمت اقتصاد مولد و مردمی رفت و کارها را به مردم واگذار کرد چرا که نظام دولتی ناکارآمد است و نمی تواند کار کند.
این مقام مسئول، کارخانه آلومینیوم المهدی را نمونه آشکار نا کارآمدی مدیریت دولتی دانست و اظهار داشت: این کارخانه ورشکسته و بدهکار پس از واگذاری به بخش خصوصی متحول شده است.
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: همین کار را می توان با مجتمع کشتی سازی انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بانک ها در بهبود شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: بانک های هرمزگان در این سال ها همکاری خوبی با مسئولان استان داشته اند اما نظام بانکی نا کارآمد باید اصلاح شده و در خدمت این اهداف قرار گیرد.
وی ادامه داد: واقعیت این که بانک ها در جذب سپرده گذاردن، سود دادن، جذب اعتبارات، بنگاه داری و تقویت بنیه اقتصادی خود مسابقه گذاشته بودند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: بانک ها طی سال گذشته 548 هزار میلیارد تومان به جامعه تزریق کردند که تنها 17 هزار میلیارد تومان آن به رونق تولید اختصاص یافت.
در این جشنواره از اداره های برتر، فرمانداران و بخشداران برتر استان هرمزگان تجلیل شد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.